Gå til innhold

1.gangs forsøk - veeeldig tidlig i prosessen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, har registrert meg på barnimagen idag, og ser at det er masse råd og erfaringer her :)

Jeg er 38 og min mann er 41, vi fant hverandre i 2007 og ingen av oss har barn fra før, vi ble forlovet i 2008, samboere i 2009, og nå ønsker vi oss et kjærlighetsbarn. MEN min mann sine "gutter" er visst bare 10% gode, så vi må få hjelp med ass.befruktning. Vi sendte forespørsler til Rikshosp., Ullevål og Porsgrunn, og har fått samtaletime i Porsgrunn 14.10. Dette er kjempenervepirrende, og alle her vet hva jeg snakker om ;) '

Men jeg ser at Porsgrunn har skrevet til oss at vi må ha vært samboere i minst 2 år eller være gift, for å kunne fortsette prosessen - og jeg er kjempenervøs for at de ikke vil hjelpe oss, siden vi kun har vært samboere i litt over 1 år... hvor "strengt" er dette? Takker hjerteligst for svar og erfaringer :)

Fortsetter under...

Hei Syjo!

Jeg tenkte jeg kunne svare på innlegget ditt, for jeg er også veldig fersk i dette.

Jeg var også veldig nervøs da jeg ble innkalt til møte i Porsgrunn, for jeg om min samboer hadde kun vært registrert samboere i 1,5 år på den tiden. Men du bør nok ikke engste deg så mye. De spurte oss kun om hvor lenge vi hadde vært sammen, hva vi drev med, hvor lenge vi hadde prøvd å få barn, om familiemedlemmer slet med det samme, sykdommer etc. Jeg tror det er retningslinjer på dette, men jeg tror også at de er ganske "store" på det. At det ikke er DET som teller mest liksom. Hvis dere hadde vært 20 år begge to, så hadde de kanskje spurt mer, men de er vel bare ute etter "faste forhold". Greit å vite at barnet har et stabilt hjem som utgangspunkt kanskje?

Ellers kan jeg informere om at de er VELDIG søte og snille i Porsgrunn!! Vi har fått verdens beste behandling, og de er veldig flinke til å fortelle om ting! : ) Masse lykke til! : )

Hei Syjo!

Vi har visst en del til felles, jeg er 37 og mannen 42, ingen barn fra før noen av oss. Jeg har (i alle fall) tette eggledere, svømmerne vet vi ikke noe om ennå! Var hos gyn på mandag, som sendte henvisning til Porsgrunn. Valget var enkelt for oss, vi bor i Telemark.

Ser dere har fått time 14. oktober. Når ble henvisningen sendt, og hvor lang tid tok det før dere hørte noe fra klinikken? Jeg er superspent på det meste, og nå i første rekke ventetida!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...