Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tid for å handle vintersko og ull kjenner jeg:)

Jeg liker gore-tex og jeg liker ren ull - men jeg får stadig beskjed fra skoforhandlere at det må jeg ikke blande. Begrunnelsen er at ull trekker til seg vann og at gore-tex er ment for å puste og "lufte ut vannet" - og da blir barnet kaldt. Jeg skjønner ikke helt begrunnelsen, men de er veldig "strenge" med meg :) Ei nevnte noe med membranen (av gore-tex) - jeg hørte ikke helt, - og lurer på om hun mente den kunne bli ødelagt?

Ull blir jo ikke kaldt om det blir fuktig, så jeg har fremdeles lyst å ta på ham dette, for han bruker mest ullstrømpebukser... men om skoen ødelegges, så er det jo litt dumt...

Noen "der ute" som kan forklare en forvirret mor hvorfor det ikke anbefales?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri før hørt om dette her jeg. Blander ull og gore-tex jeg, og gutten min på 5år lever enda.

Hensikten er at det ikke skal komme inn vann i en sko. Og da holder det ikke med å si at ull trekker til seg vann...

Skrevet

har hørt om det samme, men ut i fra hva jeg selv har erfart (bruker gore-tex mye selv), så har jeg ikke oppdaget at det stemmer.

Skrevet

Ull holder en varm og gore tex skal jo holde vannet ute? Hva kan problemet være? Aldri hørt om det jeg altså. Noen som jobber i skobutikk og kan forklare?

Skrevet

Det har jeg aldri hørt før! Jeg har brukt ull og RI våt og kald på bene. Jeg tenker som noen andre poengterte; goretex holder vann ute og ulla varmer. Begge deler puster, så man blir ikke våt og klam hverken utenfra eller innenfra. Jeg har iallefall tenkt å gå for denne kombinasjonen i år også!

Skrevet

veldig mange skobutikker kommer med denne beskjeden. DA ser jeg dumt på dem, og sier at mitt barn SKAL ha ull i vinterskoen sin selv om det er gore-tex, jeg har selv ecco vintersko som er gore-tex og jeg bruker ALLTID ull i dem, ellers synes jeg de er kalde.

Det som også irriterer meg når jeg skal kjøpe sko til barnet mitt er at de skal være akkurat på mm på str, jatta sikkert.... NIKS! Jeg skal ha dem nr større, slik at de får plass til ullsokker i og for at foten skal få vokse slik den skal og ikke bli formet etter formen på skoen.

HA! Så godt å få delt mine meninger dere... tihi... Men ja, ull kan fint brukes i gore-tex sko. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...