♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Begynte på halsen i kveld og synes at garnet stikker mye. Blir det bedre etter vask tro? Og hva mener de når du deler den rillestrikkede delen i to for å lage for og bak parti. Så skal en legge opp 5 masker i hver ende. Hvordan gjør jeg det? Legger jeg opp på samme måte som når jeg legger opp når jeg begynner? Takknemlig for svar )
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 16. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2010 Gir meg ikke ;o) dytt
pip pip Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Hei Jeg regner med at de mener du skal strikke for og bakstkket for seg selv. Vanskelig å vite uten å ha sett oppskriften, men høres sånn ut. Ville ha satt den ene halvdelen på "vent" (på en annen strikkepinne eller en tråd) Så legger du opp 5 ekstra masker på hver side.Jeg legger oppp som vanlig de 5 maskene på starten av pinnnen, men jusker litt med de på slutten. Vanskelig å forklare hvordan jeg gjør det. Tvinner tråden rund pinnen på en måte. Legg opp vanlig du. Jeg har bare brukt 2 trådsgarn selv. Syns òg de var litt stive, men de ble bedre etter vask. Lykke til videre
wombat75 Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Jeg strikket den halsen og synes den ble litt stor, så da tovet jeg den veldig forsiktig for hånd og nå er den myk og fin Jeg tror jeg gjorde sånn at jeg hadde halvparten av maskene (altså for- eller bakstykket) på høyre pinne og så la opp fem masker på den samme pinnen. Jeg også tvinner de bare rundt, dvs lager en liten løkke. Så strikket jeg den pinnen og la opp fem masker til i slutten av den også = fem masker på hver side.
wombat75 Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Se her for hvordan du kan legge opp http://dinhobby.no/index.php?option=com_content&task=view&id=197&Itemid=277 Se fig. 7
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 16. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2010 Tusen takk for svar. Da legger jeg bare opp sånn som jeg gjør når jeg starter å strikke noe nytt ;o) også krysser jeg fingrene for at ulla blir mykere når jeg får vasket den en gang. Hvis ikke er det ikke sikkert at sjefen sjøl vil bruke den..... Og det skjønner jeg i og for seg godt, stikking i halsen er tvilsomme greier ;oD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå