Gå til innhold

HJELP! Kan jeg spise brie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kan jeg spise brie? den er ikke laget i norge om det har noe å si, det står ikke noe om pasturisert melk på pakken.

FRISTER SÅNN!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tror ikke du kan spise brie altså... Du får vente til småen er ute :-) Da skal iallefall jeg kose meg med både brie og salami!!

Skrevet

Det anbefales å holde seg unna Brie iløpet av svangerskapet.

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg en brie som er laget i Norge, som er pasteurisert og som har laaang holdbarhet. Og spist med god samvittighet. Da er sjansen tilnærmet null..

Og du som ikke spiser salami - gi den et døgn i fryseren, så kan du også spise av hjertens lyst!!

Mmmmmm - ristet brød med brie _og_ salami!!

Skrevet

Les pakkningsvedlegget. Du kan spise all ost som er pastirusert!

Skrevet

Pasteurisering er en falsk trygghet i denne sammenhengen. Osten kan bli forurenset av Listeria-bakterier ETTER pausteuriseringen, lengre ut i produksjonprosessen. Det var dette som skjedde ved utbruddet ved Riksen i 2007(?), som blant annet kostet et ufødt tvillingpar livet.

Myke oster er på nei-lista, uansett.

Skrevet

Okei da larjeg være å¨spise dn brien, venter til lillingen er ute i Mrs og da skal jeg spise en stor salami og brie sandwich =)

Salami liker jeg kun med brie.

Leste på matportalen ja at pasteurisert ost ikke nødvendigvis er uskadelig. Fordi bakterien kan komme etterpå så tror jeg da lar være..

Om det skjer noe så vil jeg ikke tenke at det kanskje er pga noe jeg gjorde..

Men takk for alle svar =)=)

Skrevet

Jeg har allerede begynt å glede meg til barsel - da skal jeg spise lokalprodusert, heeeerlig fetaost og fenalår!!! Hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...