Nynte Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Lurer på deres erfaringer med hvor sent siste dupp kan være før den påvirker nattesøvnen? Er det slik at dersom det blir for sen dupp, så kan dette påvirke antall timer søvn på natta eller bare at babyen ikke er trøtt til vanlig tid og nekter å sove? På lillemann, snart 4 mnd, har vi leggetid kl 19. Vi har et stell med mating ca kl halv fire. Som regel begynner han å bli trøtt ved fem halv seks tiden igjen, så vi har ofte lagt han litt i stua og har da sovet 30 minutter. Så er det litt lek, bading, pysj og flaske og så natta kl 19. Sovner som regel uten problemer. Noen kvelder har han ikke fått denne duppen, og da er han så trøtt at vi nesten ikke har fått i han mat før han har sovnet kl 19 og er stort sett bare grinete etter kl 1730. Men jeg lurer på om han da sover litt lengre om natta før han ber om mat når han ikke tar denne 30 minutter luren. Vi prøver hvertfall å finne ut av dette. Og skal også prøve å legge han 1830 isteden for 19 når han ikke får denne luren.... Men har jo selvfølgelig angst for at han skal ta morran enda tidligere da. Er bare nysgjerrig på deres erfaring på dette området..
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Mini legges kl 19. Han får mat 1830 ca, så stelles han og legges:) Da sover han en liten dupp på 30min fra 1730-1800 ca. Det går helt fint her:) Han trenger den duppen, ellers blir han overtrøtt og helt håpeløs å ha med å gjøre:)
sillyfilly og Olivia Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Hvis jeg prøver å legge tutta mi før 7 så våkner ho umenneskelig tidlig. Sånn kl 5... Og det selv om det bare er en halvtime tidligere. Aller helst skal hun legge seg 8 for da våkner hun i grei tid om morgenen. Så hun må bare nødt til å ha den lille duppen på kvelden. Men du får bare prøve deg frem. Babyer er jo forskjellige. Tutta mi nattavvente seg selv da hun var 2 mnd så har hun har ikke hatt noe særlig behov for mat om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå