indigo25 Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Må mest sannsynlig ta keisersnitt i november og lurer på om jeg har grunn til å grue meg? Skulle gjerne født normalt, men satser på det ved neste barn.. Tenker på følelsen når du ligger der uten noe kontroll.. tenker på smertene etterpå...såret..magen, hvordan blir den etterhvert? Er det noen damer der ute som har opplevd keisersnitt eller er det kanskje noen flere som er like redde som meg?
første i magen- Høygravid! Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Hei! Jeg kan nok ikke berolige deg for har aldri født verken på ene eller andre måten før. Jeg ville bare vise litt medfølelse i dette med å være redd for keisersnitt! Jeg har det på samme måte, er skikkelig redd.. først og fremst for at jeg skulle måtte ta det (er ekstra redd for hastesnitt for det virker enda verre) men også for hvordan det foregår. Mange jenter der ute er jo livredd for vag. fødsel og ønsker seg keisersnitt over noe annet. Jeg tror det har noe å si hvordan type person vi er.. om vi stoler på oss selv og om vi evt har problemer med å stole på andre. Jeg er egentlig bekymret for de samme tingene som deg, hater tanken på at jeg blir helt passiv i fødselen av mitt eget barn.. og stoler slett ikke på legene at de gjør en god nok jobb med å sy meg sammen etterpå, på filmede keisersnitt ser det fryktelig voldelig ut, hvordan de "river" opp såret og drar ungen ut. Men jeg tror en ting du ikke trenger å bekymre deg så mye for er hvordan arret kommer til å se ut i ettertid. Jeg mener at de nå har blitt så flink med dette med kosmetisk tenkning at de lager kjempefine snitt som nesten ikke vises når de har grodd og så langt nede at du nesten aldri trenger å tenke på det.. så håper det kan berolige deg litt. Da ville jeg vært mer redd for hvor stygt og problematisk et alvorlig revnet underliv kan bli! (min eneste frykt med vag. fødsel) Min i magen ser ikke ut til å ville snu seg med hodet ned, men jm sier at det enda er masse tid.. men kjenner jeg begynner å bli redd.. vet jo at det ikke garantert betyr ks, men sannsynligheten øker vel en del!! Masse lykke til skal du i hvertfall ha.. jeg VET at det slett ikke er noen trøst men det er i hvertfall tusenvis av damer der ute som har født før og som for alt i verden nå heller vil ha keisersnitt og gledelig hadde byttet med deg..
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 uff, så kjedelig at du ikke kan føde vanlig når du ønsker det. Jeg har ikke opplevd ks selv, men både min mamma og min søster måtte ta ks på første, det gikk kjempe fint er selfølgelig mer ubehag etter enn ved en vanlig fødsel pg av sting på magen, men for dette skal man vel få med smertestillende. Bare huske og ta det med ro så såret får gro fint. Noen får små arr og noen større, men dette er vel noe som varieres fra person til person. Om du er engstelig så snakk godt med legen/jordmor om dette før tiden er inne. Ønsker deg lykke til
magica fra tryll Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Jeg var livredd for å ta keisersnitt, og måtte det med det ene barnet mitt. Det gikk kjempefint, og var jo slett ikke vondt eller noe. Gikk bra etterpå også selvom det tok litt lenger tid å komme seg igjen. Vil helst føde naturlig, men ks var slett ikke farlig:)
mor til to søte Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 Mitt keisersnitt var helt supert sist, og det blir det igjen om ti dager. Du har ingen ting å engste deg for. Litt vondt er det jo i såret etterpå, men det gir seg fort. Allerede samme dag er du oppe å går litt.. rolig sevfølgelig. Men et tips har jeg: Ha med deg noe halspastiller, jeg begynte nemlig å hoste etter to dager på sykehuset og det er ikke noe særlig med opperasjons sår på magen! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå