Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå avtalt med Maigaard at jeg skal begynne med medisiner ettrer neste syklus... ble med et litt nervøs.... en litt skrekkblandet fryd over at man skal komme i gang....

Noen andre som fikk samme følelse ? eller bare kjentes det helt rett uten det minste form av nervøsitet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok en vanlig følelse - som du sier - skrekkblandet fryd! Endelig skjer det noe :) :) :)

Den kommer igjen flere ganger også....når du drar kortet på X antall tusen kroner i medisiner....når du må overføre penger til den danske klinikken....når du får positiv test...og et stykke ut i graviditeten - når du skjønner at livet vil endre seg for alltid - og selv om det er dette du har ønsket deg over alt på jord - så er det akkurat da faktisk no way back :) :) :)

Gratulerer med et veloverveid og herlig valg :)

Masse lykke til!!!!

Skrevet

Ja, du sier noe...

Har ikke tenkt på at den følelsen kommer til å dukke opp for hvert steg jeg tar i denne prosessen.....:-)

Du er jo snart i mål !

Så moro....:-)

Skrevet

Satte du inn 1 eller 2 egg på første forsøk ? Hvor mange egg fikk du ut ? Var det lavstimulert IVF ? Spennende altså og jeg synes du er heldig :-)

Skrevet

Var nok litt stresset/oppstemt både ved første inseminasjon og første IVF - så helt normalt :-) Blir litt mer rutine hvis du må gjennom det flere ganger. Lykke til!!

PS: Jeg har tatt lavstimulert IVF en gang, fikk ut 6 egg, 4 befruktet og 3 ble satt inn. Veldig fornøyd med det i min alder (42), selv om sluttresultatet ble null. Jeg prøver igjen (mer rutinert :-)!

Skrevet

Ja - hurra - nå er jeg snart i mål!!! 29 dager igjen :) :) :)

Jeg fikk ut 8 egg på vanlig ivf behandling - jeg brukte 225 IE Menopur. Av disse ble 6 befruktet, men ett var en feilbefruktning (2 sædceller inn = kromosomfeil) og ett hadde ikke delt seg nok etter to dager = dårlig kvalitet.

To egg ble satt inn og to frosset ned. Dessverre endte ferskforsøket med MA som ble oppdaget på UL når jeg var 7+3. Begge de frosne eggene ble tint i januar, overlevde og delte seg fint videre. Jeg ble gravid igjen (kjempeheldig) men mistet nok en tvilling når jeg var 5+2. Blødning + uregelmessigheter i hcg-stigningen tyder på det. Nå er jeg som nevnt snart i mål med en liten prins. Fantastisk følelse å kjenne hvordan han vrir og elter seg inni magen i disse dager. Begynner nok å bli trangt :)

Ønsker deg masse lykke til - legene på Maigaard er kjempeflinke!!! Har venner med tvillinger derfra :) Håper du er like heldig!!!

Klem

Skrevet

Takk til dere begge :-) jeg ser frem til å komme i gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...