Gå til innhold

Skremmende at noen synes alkohol er greit i svangerskapet..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skremmende at to av tre gravide oppgir at de ikke får informasjon om konsekvensene av alkoholbruk i svangerskapet av lege eller jordmor.

Helt utrolig! Jobber selv innenfor feltet, og vet hvor "store" skader kun få glass vin kan gjøre.

Uff, får helt gåsehud.

Tror nok det er stor forskjell fra jordmor til jordmor. Jeg har fått den informasjonen imprentet fra dag en fra både lege og jordmor, selvom jeg vet det selv.

Og skjønner ikke at folk ikke har litt egen fornuft og vett til å tenke seg til selv hva alkohol gjør med kroppen og at det bryter ned kroppen. Og at de ikke kan komme til en konklusjon at det da er umulig godt for fosteret om man drikker alkohol. Er man usikker, så la heller være. Drikke kan man gjøre ellers i livet, det er bare ni mnd av ens liv man må "ofre" alkohol.

Signerer, Mikatta!

Med alle informasjonskampanjene som har gått på tv og hengt på busser og t-baner synes jeg det er rart om gravide ikke vet at det er skadelig... Føler nesten jeg har fått det inn siden barnestadiet.

Og så forstår jeg ikke helt hvorfor de mener det er tabubelagt å spørre om drikkevaner i svangerskapet? Det er jo til barnets beste, og som leger og jordmødre trodde jeg det kom i første rekke.

For min del var det ikke engang noe offer å "gi opp" alkohol! Var veldig glad i et glass vin på kveldstid, men har ikke hatt noe problem med å gå over til alkoholfritt. Da var det faktisk vanskeligere med kaffe, helt til jeg fant ut at koffeinfri smakte like godt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...