williamsmor Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Jeg har gått rundt og innbilt meg at vi alle vi gravide damer får en ultralyd rundt uke 32,men har nå skjønt at det ikke stemmer alikevel Men jeg lurer da på hvordan noen får vite estimert fødselsvekt? Jeg har så veldig lyst til å ta en titt på babyen igjen snart. Er nå i uke 31 og lurer derfor på hva de egentlig kan se når han er blitt såpass stor.. Min kjære gikk glipp av ordinær ul, så vil så vil så gjerne at han også skal se skatten 3d er vel ikke noe vits i så seint?
☆septemberbarn☆ Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 3D anbefaler jeg ikke etter uke 27, for babyen er så stor. (Prøvde i uke 29 selv, men nesten bortkastet med penger.) Mange får målt veksten sent i svangerskapet av mange grunner. Jeg har vært på to pga at jeg går på medisiner gjennom svangerskapet. En i uke 25 og en i uke 35. I uke 35 var det ikke mye å se desverre for babyen var så stor å lå så langt nede i bekkenet. Så litt av ansiktet, nesen og at han lå med hendene foran ansiktet mens han hikket. Du kan jo høre med en privatklinikk der du bor, si at du kunne tenkt deg en ultralyd i vanlig 2D å få målt vekst og sett hvordan det står til der inne. Det som er bakdelen er jo at du må betale for det selv. :-)
♥Axinija♥ Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Jeg fikk vite ved orinær UL i uke 19 at jeg hadde lavtliggende morkake...derfor måtte jeg inn til ny UL i går (34+3) for å se om morkaken hadde flyttet seg lengre opp (noe den heldigvis hadde!)... Gyn målte likegreit babyen siden jeg allerede var der, noe jeg ikke hadde forventet...jeg fikk ikke noe vekstestimering, men han skrev ned hodemålet! Lårbein og mageomkreds var og innenfor normalen... Ellers så var jeg i 3D UL i uke 26, men den betalte jeg for selv...
Oktobergutt2010:) Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Trodde også at man dro på Ul rundt denne tiden, meeen det ser ganske dårlig ut. Skal ta det opp med jordmor neste gang jeg ser henne. Har jo veldig lyst til å vite hvordan han "ligger ann" :-) 3D ultralyd nå er ikke å anbefale, selv om sikkert mange gjør det. Du risikerer heller å bruke penger på noe du ikke skjønner bæret av.. Hehe.
2 boys & now pink Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 Jeg har fått UL pga lite bevegelser og liten baby.... Har UL annenhver uke pga str på baby!
Gjest Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Jeg skal på ultralyd i i ettermiddag, og er 38+2, og grunnen til at jeg skal på ultralyd er at hverken jordmor eller jordmor studenten jeg var hos i går onsdag kunne med sikkerhet si om vesla ligger i hodeleie eller seteleie! Jordmora klemte og dytta så mye i dag at jeg har slitt med bekkenet i ettertid!! Klarer ikke gå normalt nå, og har ikke slitt med bekkenet tidligere så jeg stusser fælt på hva hu har klemt på! Satser på at det går over hehe Bortsett fra det er den siste ultralyden jeg har hatt på sykehuset i uke 19, og ellers en privat 3D ul i uke 26 Med mindre de har en grunn sender de deg ikke på flere ultralyder enn den ene desverre!!
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 Her jeg bor er det rutine med ultralyd i uke 32 for å måle størrelsen på babyen. Veldig greit for både oss å legene å vite sånn ca hva vi kan forvente! Jeg tok både 2d og 3d når jeg var der, og fikk kjempfine bilder av babyen i 3d. Han lå da ikke veldig langt nedi bekkenet da, kanskje vanskeligere å få gode bilder da. Men vet det er mange plasser det ikke er rutine med ul i uke 32, så da må man jo evt betale for det selv....
Voyeur Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 Man får bare ekstra ul på sykehus hvis det er noe som tilsier at man burde få ekstra oppfølging. Jeg fikk vekstestimering denne gang fordi jeg fikk en stor baby sist og fikk endel plager i etterkant av fødsel. Har aldri fått det før, og dette er barn nummer 4;) Hvis du vil ha en ekstra kikk på babyen, må du nok betale det selv på 3d, men som du sier, så er det jo litt sent nå. Likevel, det er ikke så lenge igjen før du har babyen sammens med deg;)
EllaMaria Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Jeg var på UL på tirsdag (er 36+3) fordi jordmor ikke klarte å finne hodet hans, og derfor var usikker på om han lå i seteleie. Men han hadde boret hodet langt ned i bekkenet, og alt sto bra til. Men det var veldig lite fornuftig jeg fikk ut av det vi så på skjermen, så hodet og ellers noe hun sa var magen - og hjertet da. Men han er så stor nå at jeg ikke fikk noe "helt" bilde. Skjønner godt at du vil se (og spesielt din kjære), men det er som sagt begrenset hva du vil få ut av det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå