Løvinna30 Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 jeg er lei av å koke flasker.. så tenkte jeg skulle prøve meg på micro steriliserer... ble overrasket når det lå under 300, så for meg at det kostet rundt tusen kr... men nå er jeg skeptisk... steriliserer den virkelig flaskene? to min i micro? (jeg har kun Lav, medium og høy varme, men er vel på den høyeste den skal på? Er det liksom ikke mer enn den plastikktingen med litt vann og flasker et par min i micro, så er det helt ok? hvordan veit jeg om det ER sterilisert? jeg syns ikke det var så varmt heller egentlig... hev flaskene oppi en kjele jeg :/
Kate77 Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Jeg har brukt mikrosterilisator. Men min skulle stå åtte minutter i mikroen på 750w som er det høyeste på vår. Var veldig varmt, er ikke i tvil om at flaskene ble sterilisert av dette.
hjerterom Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Jeg har den i microen i 6 minutter, for vi har ikke så høy styrke på microen vår. De er i hvert fall kokvarm når de er ferdig, så jeg føler det er nok. Du kan jo øke minuttene litt hvis de ikke er varme, for det skal jo koke vannet i bunnen sånn at det blir varm damp som går opp i tingene du skal sterilisere.
NostraStoria Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Hadde tatt den i 4 min på høy styrke, kommer jo og an på styrken i microen deres. Den ble alltid utrolig varm her da.
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 Min står at den skal stå i micro i 4 minutter, jeg pleier å ta den på 6 minutter. Tro meg, de blir varme! Har brent meg før fordi jeg ikke var tålmodig nok til å vente med å ta flaskene ut. Svigermor var skeptisk til micro sterilisator, helt til hun fikk prøvd selv.
pip pip Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Jeg kokte alt før jeg og. Syns det var utrolig tungvint. Så kjøpte jeg meg serilisatoren fra avent og alt ble så utrolig mye lettere. Anbefales på det sterkeste. Den skal stå mellom 2-6 min i mikroen. litt avhengig av hvor mange watt deres micro har..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå