Gå til innhold

Hva skjer om NAN blir varmet opp for varmt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte da på hvis man varmer ferdignan eller vannet man skal ha nan i litt for varmt(eller om den blir varmet litt på etter at litt er spist), hva skjer da? Har lest at noen av næringsstoffene i NANen blir borte da? stemmer dette?

flere ganger når pappaen skal varme opp flaska litt etter at min har spist(han er kresen og melka skal være varm) så blir den for varm.

Er dette "skadelig" på noen måte? (den blir jo avkjølt til riktig temp igjen før den drikkes)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at næringsstoffene kan bli borte, så ikke varm opp til så mye over 37 grader. Det er nesten bedre at den er for kald.

Skrevet

ok:) takk for svar:)

Skrevet

Hmmm... Det står ikke noe på pakken om det, og vi har gjort det mange ganger i løpet av vår karriere som flaskematere. Og vår "lille" tass lider absolutt ingen nød.

Skrevet

Det er jo anbefalt å blande alle mme på 70 grader for å drepe bakterier da, så det kan jo ikke ha noe å si! Det jeg har lest er at man ikke skal blande det i kokende vann, da kan viteminer gå tapt. Men når man heller kokende vann over i flaskene blir det allerede så mye avkjølt at pulveret kan blandes i.

Skrevet

Hvis det blandes i for kaldt løser pulveret seg dårlig opp (ser at det er prikker på flaska). Det stemmer ikke at det er bedre at det er for kaldt enn for varmt.

Skrevet

nei min lille har heller aldri lidd noen nød av det:) Bare leste det at vitaminer og næringsstoffer kan bli borte så ble nysgjerrig!

Takk for svar jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...