Gå til innhold

navnefest.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er ny i gamet og veldig usikker på hvordan sånt foregår. Har man faddere i navnefest? Tenker at jeg har lyst til at barnet mitt skal ha faddere, altså noen andre voksenpersoner til å følge ham opp litt ekstra under oppveksten, men ønsker jo ikke at det skal ha noen religiøs betydning. Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, ingen faddere i navnefest. De praktiserte det før, men de syns at det tok for mye fokus vekk fra barnet når så mange ble med opp på scenen/kom fram og kutta det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Vi hadde navnefest for mini nå i helgen og vi hadde faddere. De var ikke med opp under seremonien, men vil for oss ha en vanlig fadderfunksjon uten religiøs undertone. Ettersom de ikke fikk delta i seremonien ordnet jeg en faddergave til dem som et symbol på at de er faddere.

 

Ellers var det en kjempefin seremoni som kun handler om barna og ingenting annet. Sangene var vanlige barnesanger istedet for salmer, så jeg var kjempefornøyd. Jeg synes dåp er fint også, men føler ikke på samme måte at alt dreier seg om barna!!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Vi hadde også faddere på navnefesten, men de fikk mer oppmerksomhet

når vi holdt den private festen etter sermonien. Og det blir det samme denne gangen også. Vi har og tenkt på og få skrevet alt ned på papir,

slik at det blir offisielt. men må bare finne ut hvordan man skal gjøre det.

 

Er veldig fornøyd med ordningen, og det blir akkurat det samme denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...