Puppen og lillemor Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Hadde dere ringt legen på bakgrunn av dette: Var hos legen på fredag forrige uke (35+6) – alt så bra ut (spor av proteiner, blodtrykk som før osv)! Ble ikke satt opp noen ny time før jeg har time hos jordmor om 2 uker (er da 38+2). Jeg har gått til lege hver uke den siste måneden fordi han ønsket å følge opp blodtrykket mitt. Startet på ca 130/70, og ligger nå på ca 140/75-80! Jordmor derimot (og legen jeg var hos på fredag (vikar) mener dette er helt normalt blodtrykk, og ingen grunn til ekstra oppfølging). Men de siste 4-5 dagene har jeg hatt hodepine og jeg har følt meg litt kvalm og uvel. Har også fått bittelitt mer hevelse i ankler og føtter. Hender og fingre har vært hovne og ømme i maaange uker allerede. Bør jeg ringe legen for en ekstra sjekk før timen hos jordmor om to uker? Eller er det sannsynlig at hodepinen etc skyldes at jeg rett og slett er sliten.. (jobber fortsatt 100 % - ut denne uken.)
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Stikk innom legen å få måltr trykket ditt. de tar deg nok inn uten time, så slipper du å tenke på det
kaffeplante Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Skummelt å gi andre råd for det er jo du som kjenner p åkroppen hvordan du har det. men vil si at blodtrykket ditt er sånn cirka ok det...er jo undertrykket som er skyhøyt ved begynnende svangerskapsforgiftning. Jeg utviklet HELLP-syndrom i forrige svangerskap og ble forløst i uke 26. Jeg hadde skikkelig tungt for å puste da jeg dro til legen. Men det skader jo ikke med en ekstra skjekk om det får deg til å slappe bedre av:)
Puppen og lillemor Skrevet 15. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2010 huff, dette er vanskelig! For formen er virkelig skikkelig dårlig.. og det er hodepinen jeg er mest bekyret for. Men så har jeg sår hals og er generelt sliten også, pga jobb osv, så jeg tenker jo at det kan skyldes det også.. Men jeg tror jeg ringer legen i morgen og hører hva han sier jeg.. bare sånn for sikkerhets skyld.. Takk for svar jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå