Humpen Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Lurer på hvor mye ekstra pr mnd dere brukte på babyen det første året (ca). (mat, klær, stelle prod., bleier ect) ?? Det varierer sikkert mye om du ammer eller ikke, men sånn ca. Har litt problemer med NAV om dagen som selvstendig næringsdrivende og begynner å stresse litt merker jeg. Har jo en samboer som bidrar, men jeg vil jo ikke at han skal stå med alle utgifter. Prøver å sette opp ett lite regnestykke her og lurer derfor på hvor mye sånn ca disse små søte koster :-)
me-mommy...?har fått nr 3 Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 er ikke sikker på nøyaktig sum... men som selvstendig næringsdrivende har du rett på foreldrepenger du og... ville gått inn å lest litt selv eg. dersom en ammer er det jo ikke så mye som blir ekstra utgifter de første 4 mnd. de første bleiene er jo heller ikke så dyre... og nå er jo butikkene begynt pris krig der ta to betal for en... på rema, rimi,kiwi på rema gjelder det og barne mat... kan kansje lønne seg å hamstre litt. klær kan en jo og spare på om en ikke absolutt må ha nytt... finner mye fint brukt og... ellers går det jo og an og spare på å handle "billig produkter" i dagligvarer... sånn som first prise, euro shopper o.l. produktene er jo like innholdsrike som merke produktene og en kan faktisk få mer for pengene... ta f.eks egg... 18 egg fra first prise koster ca 20 kr men prior sine 12 ligger på mellom 30-40 kr... greit nok de 18 fra firstprise er nok noe mindre men... hva gjør vel det. en får jo så og si det samme... viss man rekner en plass mellom 1000 og 2000 i mnd ekstra så ligger en godt ann tror eg...
septermor Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 hm. jeg trodde det offentlige hadde prisstandarder for ting som skulle utbetales. Rart de ikke har det med babyer?
mamma til 3:) Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Vet e har lest det i et blad for foreldre for noen år siden hvor mye man ca brukte pr år til de fyller atten. Kan hende du finner der ved å søke på nettet:)
scoobydo Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 leste i foreldre og barn mens eg venta på jordmor forrige veke, der var den undersøkelsen.. dei rekna ca 60 000 i snitt per år. Litt billigare det første året. men der var der og lagt inn en startpakke på 25 000 kr. Vi brukte ikkje so mykje på utstyr til førstemann. Men vi fekk vogn, arva vogge og seng. Kjøpte egentlig berre ny bilstol av dei store tinga før han var født. Men man merka at man er komt fleire.. eg amma til han var ca 6 mnd. Vi rekna på det rett før han var ett år, og kom fram til at det gikk ca 1500 kr i mnd på han berre på MME, matglass (kunne jo seff ha laga det sjølv), bleier osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå