JenteOgGutterMamma! Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Hva får dere i dere av mat? Har ikke matlyst i det hele tatt, og må nærmest tvinge i meg mat.... Prøver å spise bra til middag, men blir kvalm så fort jeg har spist, og lever snart bare på vann, og brød med prim og nypesyltetøy......
aprilprinsesse2011 Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 får for d meste i meg brødskiver. igår var en j----- dag. kastet opp 4-5 ganger før kl 13.30... frem til d fikk eg i meg max 0,5 l vann.... prøvde meg på et salt kjeks, men d smakte ikke noe særlig... samboer kom hjem kl 15 og lagde middag. fikk da i meg noe pommes frites, stekt i ovn, og kun litt salt på. d hjalp en stund. senere kom eg på hva som hjalp dattera mi da ho for et år siden fjernet blindtarmen og kastet opp i flere dager etterpå pga narkosen. ho låg slapp og uvel i sjukesenga, og sjukepleieren tilkalte legen. i mellomtida fikk ho en lollipop-is, for å prøve å få opp blodsukkeret. og da legen kom var d ei helt anna jente som låg i senga. så prøvde ut d sjøl i går. og d hjalp:O) nok til at formen kom seg, og eg klarte å få i meg noe skikkelig mat:O) så tror "cluet" er å få i seg mat, og spise lite og ofte, for å holde kontroll på kvalmen vet ved egen erfaring at dette ikke er enkelt, men for de som klarer d, tar eg bølgen for:O) ristet brød med leverpostei er en av tingene eg får i meg.
Anine78 Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Ja det er fryktelig slitsomt å alltid måtte tenke på hvordab det vil være å kaste opp før man spiser noe. Det går mye i frukt for min del.
superglad!! Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Min kvalme begynte ikke før før et par dager siden, og i dag er jeg 8uker på vei.. Noen andre som begynte med kvalmen så sent? FIkk i meg ei kvart skive med leverpostei, 2 skjeer egg uten eggeplommen til frokost i dag og et lite glass juice. De andre dagene har det bare vært etter måltidene jeg har følt meg uggen.. uff håper dette ikke utvikler seg noe mer!
magica fra tryll Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Må bare anbefale akupunktur,jeg-om dere ikke har prøvd det. Reddet meg i 2 svangerskap. Jeg har prøvd både med og uten, og det er som natt og dag! Uten,-kvalm fra uke 6-12, med,- kvalm ca 1 uke og så nesten bra:)
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Jeg sliter veldig med kvalme vis eg ikke spiser og halsbrann/brystbrann av nesten alt av mat:-( hodepine, svimmel og ekstremt trøtt... håper det går over snart:-) er 9+2 nå:-)
fox`y Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 sliter veldig med kvalme,svimmelhet og hodepine jeg + at jeg veldig trøtt. spiser brødmåltid og middag d går greit,men er kvalm uansett. knasker litt mynton pastiller innimellom også.blir smågal jeg. er sm fra jobb også så håper d gir seg ettervert. men jeg er veldig tidlig i svangerskapet ennå da. hadde d ikke sånn i mine 2 andre svangerskap.
preggy pop Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 rugsprø knekkebrød har funket et par dager for meg. Flere som ikke helt klarer glede seg og blir litt lei seg av dette...? Jeg føler meg iallfall uttafor når jeg strever så innmari med mat, kvalme og oppkast hele tiden...
gulda Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Jeg har vært kvalm hele dagene hver gang jeg har vært gravid. Frste gangen begynte det når jeg var 8 uker på vei, forrige gang når jeg var 7, og denne gang på dagen 3 uker. Men jeg er motsatt. Måååå bare spise noe! Det hjelper å ha et eller annet i munnen. Første gang gikk det på Sminth-sukker, men ser dem ikke i noen butikker nå. Sist gikk det galt rett etter, så fikk ikke testet så mye da. Men nå hjelper det også å spise litt, men kvalm rett etter igjen likevel da. Huff, og kan jo ikke gå og spise hele tiden! He he.. Så må finne på noe lurt som kan hjelpe og få meg gjennom timene på jobb. Har forresten knapt kastet opp pga svangerskapskvalme. Det bare ligger der. Er like før mange ganger, men skjeldent det komme ut..
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 16. september 2010 #10 Skrevet 16. september 2010 Loff med blåbærsyltetøy spiser jeg. Fikk det tipset da jeg hadde omganssyke i fjor. Blåbær skal vist være bra for kvalmen. Og når det er sikkelig ille drikker jeg en blanding med halvparten farris og halvparten eple juice, for at kroppen skal få litt næring. Ellers erfarte jeg forrige gang jeg var gravid at grønne epler ( litt sure)og lakris hjelper litt på kvalmen. Dette bekreftet svigerinnen min for et par dager siden at hadde hjulpet henne også. Så nå har jeg kjøpt inn grønne epler og lakris.
Plutselig_gravid Skrevet 16. september 2010 #11 Skrevet 16. september 2010 Jeg småspiser hele tiden. Går mest i tørre kjeks og grønne epler. Tåler ikke middagslukt.. Men sliter faktisk mest i å få i meg drikke. Vann kan jeg egentlig bare glemme. Det kommer opp igjen med en gang. Kaffe går greit. Må jo få i meg væske på en eller annen måte. Har de to siste døgnene i tillegg hatt omgangssyke. FY F.... Snakk om at kiloene har rent av. Ps. grønne epler er det eneste kroppen har holdt på. Til og med når omgangssyken herjet som verst.
Anine78 Skrevet 16. september 2010 #12 Skrevet 16. september 2010 Jeg synes det hjelper å suge på love hearts.
Spybøttå Skrevet 16. september 2010 #13 Skrevet 16. september 2010 Kikke inn frå 2. trimester. Er i slutten av veke 18 og spyr endå. Å drikka er viktigare enn å spisa, og ikkje prøv å pressa i deg nåke du ikkje har lyst på. Eg har gått ner veldig masse, og eg fekk postafen av legen, det hjelper mot verste toppane. I tillegg så kan et multivitamin hjelpa. Min metode for å overleva har vore å eta så fort det er noko som eg orke tanken på, ein kveld åt eg ei gryta med bernaisesaus, og bare det. Ikkje stress over å prøv å få i deg ting, og ikkje minst få nok søvn. Eg har også som nokon nevnte her oppe vore heilt avhengig av å ha noko i munnen heile tida for å dempa spysmaken, så har gått store mengder Dent, Ifa, Lovehearts og ikkje minst dundersalt.
Ina Sofie08♥Spire11♥ Skrevet 16. september 2010 #14 Skrevet 16. september 2010 Samme med meg,mayzprit86 2011 baby...-må spise hele tiden for å døyve sulten... også har jeg så forferdelig vond smak i munnen!!!! æsj!
Amaliasverden Skrevet 16. september 2010 #15 Skrevet 16. september 2010 Huff, det er ikke morsomt å gå og være kvalm og uvel hele dagen. Er nå i min 10 uke, har vært syk siden uke 5 nå. Kaster opp, vondt i magen og føler meg generelt uvel hele døgnet. Er sykemeldt fra jobb, og føler bare at jeg ligger hjemme og ruger, hehe. Men bestemor kom med et par tips som har fått meg til å holde litt på maten. Jeg spiser sånne skorper fra wasa, med litt pålegg på, og drikker melk. Da holder jeg litt lenger på maten enn ellers. Har prøvd reseptfrie kvalmestillende medisiner som heter postafen, og de hjelper litt, så lenge jeg ikke kaster dem opp før de har begynt å virke. Ellers er det et must med eplejuice blandet med farris, det hjelper faktisk litt på kvalmen også.
varuna Skrevet 16. september 2010 #16 Skrevet 16. september 2010 kvalm her også :S ikke mye gøy det der. synes det hjelper å spise knekkebrød med bare smør på.husman rugknekkebrød går det mest i.ellers går det greit med frukter.særlig litt sure og friske som apelsin eller sure epler.det hjelper iallefall på meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå