Gå til innhold

Gravid i mannsdominerende yrke

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er Gravid og jobber som murer.

Har sakt ifra til ledelsen at jeg er gravid,men føler de ikke legger nok til rette for meg på jobben.

Er blitt satt på lageret istedenfor ute,men her er det masse løsemiddler stående så jeg veit ikke om det er lurt av meg å være her.

De mener jeg ska kappe stein med sag som bråker som f,da bedrifthelsetjenesten sa jeg ikke skulle være i et rom med over 80 deisbel.

Blitt satt til å male med bengalack ol.

Sykepleieren sa jeg ikke skulle løfte over 5kg,men når jeg er på jobb føler jeg meg sett på å ikke klarer å tilfredsstille arbeidsgiveren nok,så jeg klarer ikke å la være uansett....

Føler meg uglesett av ledelsen når jeg er på jobb,å gruer meg hver dag til å komme hit,da jeg føler meg liten.

Har en historie som psykisk syk og er redd for at dette skal komme tilbake hvis dette fortsetter...

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg..

Arbeidsgiver er faktisk pliktig til å tilrettelegge arbeidet for deg.

Og har du en alt for fysisk krevende jobb, og de ikke vil tilrettelegge for deg, ja da er jo valget lett. Få en sykemelding så du slipper alle de uheldige situasjonene. det er ikke bra for deg eller barnet. Og det er dere du må tenke først på. Ikke jobben som setter deg i andre rekke!

Lykke til :)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hør med nav og lege/jordmor. Når du har et slikt yrke kan du ha krav på svangerskapspenger istedenfor å jobbe. Dette får du hvis du er frisk, men at jobben kan skade fosteret ditt. Nav har sider hvor dette står forklart. Stå på og meld deg inn i en fagforening hvis du skulle trenge ekstra støtte i ryggen. Hilsen elektriker og gravid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...