Gå til innhold

Fly med Norwegian

Mamma til snart 2 søte små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal fly med Norwegian til Spania snart, men finner svært lite informasjon om hva vi kan ha med av ekstra bagasje osv siden vi reiser med spedbarn. Noen som vet om vi får ha med bilstol inn på flyet f.eks eller ev reisetrille frem til gaten?! Uff, jeg skulle tatt en telefon, men min har streiket i dag. Evt andre med erfaringer?!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fløy med Norwegian til Spania i mai, og så at det var mange på flyet vårt som hadde med seg reisetrille helt frem til gaten. Pakket den bare sammen i et plastikk-trekk de fikk der. Irriterte oss over at vi ikke visst det, når vi gikk og bar på vesla:)

Når det kommer til bilstol, så jeg ingen inne på flyet..., men mange som kom ut på bagasjebåndet etterpå. Hvis dere skal leie bil der, så kan dere jo også samtidig leie bilstol. Vi gjorde det, og kostet oss nesten ingenting. I tillegg var det samme godkjente merkene som i Norge (ihvertfall på flyplassen i Malaga).

Skrevet

Er desverre litt ulik praksis i fra flyplass til flyplass. Vi reiste fra Bodø - Oslo - London i sommer med norwegian. Å på Bodø flyplass og på Gardermoen måtte vi sende trilla og bilstolen med spesialbagasjen før vi gikk igjennom sikkerhetskontrollen. Hadde med bæresele til snuppa, så det gikk greit. På gardermoen så har de disse småtrillene (handletrillene) som snuppa satt litt i, slik at vi kunne få litt avlastning fra bæringen.

Men hun var 7mnd da, så hun kunne jo sitte selv.

Da vi skulle reise hjem igjen, å så fikk vi lov til å tra trillevognen vår helt inn til gaten, men bilstolen måtte vi sende med spesialbagasjen. Det var på gatwick flyplass.

Ekstra bagasje, så tror jeg bare de er litt mer flexibel når man reiser med spedbarn. Ihvertfall har jeg hatt med meg noen ekstra kilo hver gang jeg har reist med snuppa (har bare reist med norwegian), å de har aldri sagt noe om det, eller sagt at jeg måtte betale noe ekstra. Har hatt opp til 27kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...