Gå til innhold

hvordan startet din/dine fødsler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nr. 1: Vannet ble tatt og fikk riefremkallende drypp & epidural etter 3 døgn med mase-rier på sykehuset.

 

Nr. 2: Veer sent på kvelden, gikk over om natten. Kom igjen utpå formiddagen neste dag, dro på sykehuset i 21-tida - og baby var ute litt over halv tolv samme kveld.

 

To vidt forskjellige, men dog helt normale fødsler uten noe dramatikk heldigvis!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med at jeg satt på do og trodde jeg hadde spist noe magen ikke likte helt, kl 8.30 om morgenen, reiste på kontrolltime hos legen (som var avtalt for lengst) nøys mens jeg satt på venterommet og ble kliss blaut i buksa.. trodde jeg tissa på meg.. gikk på do og tørka så godt jeg kunne (det var vannet som gikk men det var ikke så mye..), kom inn til legen og hadde da intense magesmerter og begynte å skjønne tegninga, fikk beskjed om at "kjære deg, du driver jo og skal føde, ring sykehuset og reis med en gang", ble kjørt til sykehus av svigermor, var framme klokka 12 ca, døde nesten i heisen opp til føden, kom meg opp og i fødeseng og 3 timer seinere var jeg mamma til en nydelig liten gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg våknet av at jeg måtte veeeldig på do for å gjøre nr to gjentatte ganger :o)

Og at det føltes rart "inni" ryggen nederst. Fikk bekrefta at det var rier da jeg ringte ei venninne av meg og spurte hvordan ei ri kjentes ut.. :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med svake rier tiiidlig en morgen. Trodde det var kynnere, men skjønte utover dagen at det var i gang. Gikk pent og forsiktig fremover til kl 17, da ble det vondere. Kom til kontroll på sykehuset 17.30 m 1-2 cm åpning. 00.20 var nurket ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag morgen skulle jeg til jordmor, og tok bussen. Uansett hvordan jeg satt var det ubehagelig, alt gjorde vondt så jeg tenkte at det endelig var i gang! Men innen jeg kom frem til jordmoren hadde det stoppet opp og alt var som vanlig :P

Etter jordmortimen, var da 4 dager over termin, dro jeg hjem og la meg, sov 4 timer før jeg våknet, halveis i søvne fikk jeg for meg at det var vesla som lå på en rar måte som gjorde at jeg fikk vondt, men det var vondt så det ble ikke mer søvn.

 

Da jeg sto opp sluttet det å gjøre vondt, men hadde en del mensen murringer/mensen smerter. På kvelden hadde vi besøk av en venninne, mens vi spiste lasagne og så på legenden om fjordheksa (av alle filmer måtte det være denne haha)... Tok spisepause mellom disse vondtene, men det virket ikke som det var noe system på dem. Tok tiden for morroskyld, var ikke sikker på om dette i det heletatt var rier.

Og det viste seg at selv om vondtene kom med 3-5 minutters mellomrom uten system, varte alle sammen ca 40 sekunder! :)

 

Så, vi så ferdig filmen, så gikk gubben ut med hunden, og jeg tok med meg venninna mi og tusla på kiwi (vår nærmeste nabo) for å handle inn no småting slik som drikke, dopapir og godis til mannen som jeg kunne ha med under fødselen. Ringte Ahus på veien og spurte om vi fikk komme inn på en sjekk, og det fikk vi... Kom dit ca kl 22, og hun var ute 07.32

 

Jeg ødela manges nattesøvn den natten ja :D Hadde full åpning når vannet gikk i badekaret på Ahus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt igang, med ballongkateter og modningspiller. Så kom riene, vannet ble tatt, satt på drypp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.: Sett i gang med modningspillar 14 dagar over termin. Sjølve fødselen begynte med rier (2 min mellom frå første). Den aktive delen av fødselen tok 1 t og 20 min.

 

2.: Begynte med svake samantrekningar ein morgon (trudde det var kynnare, eg var jo "berre" 6 dagar over termin, og trudde eg skulle gå like lenge denne gongen som forrige). Det blei etter kvart noko vondare, men ikkje spesielt regelmessig (3-7 min mellom), men pga rask første fødsel reiste vi på sjukehuset utan å vere sikre på fødsel. Jenta kom knappe 2 timar etter eg ankom sjukehuset, etter 1 t og 45 min aktiv fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...