Gå til innhold

MA, men hva nå?

kosemæ

Anbefalte innlegg

Fikk vite i går på kontroll (12+0) at det nesten ikke var noen ting inni livmoren, og intet liv. Skal kontrollere mandag om det må til en utskrapning. Vet ingenting om dette....har ikke hatt blødning eller smerter, kun forsvundne symptomer. Hva må til videre? Ønsker å bli ferdig med dette, er så tungt å vite at det lille som er igjen er uten liv....

Før eller siden håper jeg jo også å komme igang med vanlig syklus igjen slik at vi kan forsøke på nytt, men hva skal til? Kanskje vil de anbefale utskrapning...evt noe tabletter sa de. Er det cytotek de mener da skal tro?

Fortsetter under...

kan jeg forresten gå på jobb som vanlig etter utskrapning eller cytotek? Nå føler jeg meg ganske uvitende her, men må jo bare spørre. Kan kanskje regne med mye smerter eller? Og klarer man henting og bringing til barnehagen, og ellers daglige aktiviteter? Blir alene med 3-åringen fra i morgen, og lurer sånn på hvordan jeg skal ordne meg videre...hva jeg skal forberede meg på.

kan være at med cytotec at du må ha utskrapning alikevel, hvis du ikke får abortert ut alt med cytotec(men mest sannsynlig går det bra)dette er noe du må diskutere med legen hva som er best for deg.

du får 3 dager sykemeld etter provosert(utskrapning) eller medisinsk(cytotec)abort. lengre hvis du trenger. (Selv var jeg veldig sliten og trengte mer, )

du vil være ganske døsig + kanskje blø endel etter utskrapning, kan være du føler deg bra og kan gå på jobb allerede dagen etterpå. med cytotec kan det ta opptil 10 timer(vanligvis mye før 3-4 timer) tror jeg før aborten skjer, så blør du kanskje i opptil 10 dager. (selv blødde jeg bare litt etter 7 timer(cytotec)ingen ting dagene etterpå, måtte ha utskrapning for fikk ikke abortert ut alt, blødde bare en dag etter utskrapning).

ser at mange får beskjed å vente en syklus før en prøver igjen. jeg fikk mens ca 4 uker etter utskrapningen. og ble gravid igjen på første forsøk etter å ha ventet en mnd, en er visstnok veldig fruktbare etter en abort....

Lykke til!!!

cytotec kan være veldig vondt og du får med deg endel smertestillende. da bør du ha noen som kan passe den lille. og bra å ikke være alene hvis du tar cytotec hjemme.

jeg hadde ikke veldig vondt med cytotec, men følte meg ikke bra og kjente noe, det var ikke godt, men tok endel paralgin forte. gikk ok, men fikk jo ikke abortert ut alt da, så kan tenke meg at det sikkert gjør endel vondere hvis man får abortert. skal være bedre for livmoren med cytotec hvis det går bra, ved utskrapning må man jo legges inn og ha narkose og mye mer omstendlig.

men, kan være godt å bli ferdig med aborten med en gang, og ta utskrapning,

Lykke til uansett hva du velger og håper du blir gravid igjen raskt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...