Gå til innhold

Da er første svangersskapskontroll unnagjort :)

Anbefalte innlegg

Er koselig da, å gå rundt med Helsekortet i veska :)

Alt er bra, og legen skulle sende henvisning til UL i uke 12 pga en kronisk sykdom jeg har. Det blir spennende!!!

Ha en flott dag, alle sammen :)

Fortsetter under...

Gratulerer så masse, så flott:)

kan du si litt om hva man gjør på første kontroll? Er det veiing, blodprøver etc, også GU?

Jeg skal om 2 uker og er veldig spent.Er 5 uker på vei, og 10 år siden sist, så er jo som å gjøre det for første gang igjen:)

Lykke til videre!

Hei på deg :)

Ja, man glemmer med åra, det er helt sikkert ;) Er bare 4 år siden jeg gikk gravid sist, men har glemt masse allerede...å så kommer det jo hele tida nye ting...feks kan man ikke nå spise salami!!! Å jeg som alltid har elsket knekkebrød med salami og tomat - hva skal jeg gjøre nå liksom? ;) Jaja...

Du kan si det slik...det skjer ikke så veldig mye på den første kontrollen...jaffal ikke når du er flergangsfødende...da "kan" du liksom opplegget fra før av... Helsekortet fylles jo ut da...og der skal jo alle viktige og aktuelle ting stå...vekt, utdanning, barnefarens opplysninger, blodtype, termin, tidligere svangersrkap osv...SÅ tar de jo en haug med blodprøver, bla. hB, blodtype og litt status for div vaksiner. Så målte hun blodtrykk og hørte på lungene, hadde med urinprøve så om du har spørsmål, snakker dere om det. Jeg var til UL for 2 uker siden, og tok celleprøve for et år siden, så da trengte jeg ikke GU...like greit det ;) Å hun har aldri tatt noen puppesjekk på meg i forbindelse med svangerskap.

Lykke til om 2 uker - å kos deg videre i svangerskapet! Koselig da å være gravid på nytt igjen - gøy for h*n som skal bli storesøster/bror å ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...