Gå til innhold

Negativ graviditetstest :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har IKM om noen dager. Tok en graviditetstest i går siden jeg er LITT øm i brystene og har LITT stikking i dem også. Men den viste dessverre bare en strek :-( Har brukt Vitex denne mnd og etter IKM er over nå så skal jeg begynne med Bisolvon også. Vet ikke om det hjelper men man vet jo aldri. Denne mnd var vår 6 p.p etter en MA. Mååå det ta så lang tid da!!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange dager til IKM?

Håpet er jo ikke ute enda :-) Med min første fikk jeg ikke positiv test før etter IKM....

Skrevet

Vet ikke akkurat hvor mange dager til IKM. Etter MA har syklusen variert fra 21-30 dager mellom hver menstruasjon. Jeg tror nok at håpet er ute for denne mnd. Håper bare at det går bedre neste mnd... Veldig frustrerende å vente og vente og håpe og håpe......

Skrevet

I dag er det 21 dager siden siste menstruasjon.

Skrevet

Jeg går også og håper og ønsker og venter..

Jeg skulle begynne på Pergo denne måneden men utsatte det pga omgangssyke og magesmerter.

Siden vi bare får 4 måneder med Pergo før vi blir sendt til prøverør så vil jeg at forholdene skal være optimale når jeg først skal begynne å ta piller som skal øke sjansene.

Og jeg merker at jeg faktisk er lettet denne måneden fordi jeg slipper å håpe...Blir så sliten av å gå og kjenne etter symptomer etter EL og så den skuffelsen når TR kommer. Så denne måneden har vi fri.. :-p

(kommer selvfølgelig til å kjenne etter litt.. men har ikke tro på at det går uten pergo)

Skrevet

Jeg må bare spørre siden jeg ikke vet.... Er Pergo tabletter? Får man de på resept og må man gjennom prøver for å få de?

Skrevet

Ja, Pergotime er tabletter som man skal ta 5 dager i syklusen før EL.

Jeg var til utredning i juni pga smerter i underlivet gjennom 2 år. Jeg fikk laparaskopi med en gang( bare flaks skulle inn i november men kom inn tidlig på grunn av avbestillinger). De fant ut at jeg hadde endometriose grad 1 og fikk reparert en del, men ikke alt. Og nå 3 måneder etter operasjonen så fikk jeg resept på Pergo siden folk med endo tydeligvis har litt late eggledere:)

Alle apotekene er forresten utsolgt for Pergotime pga produkssjonsstans så jeg har fått substituttet Clomiphen som skal være akkurat det samme.

Skrevet

Tror ikke du må gjennom det jeg har vært igjennom for å få det:)

Men mannen din må ta sædprøve først tror jeg. De gir ikke ut Pergotime dersom det er uklart om det er deg eller mannen din som trenger litt ekstra hjelp. :) Med meg så var det soleklart, pluss at mannen min har et barn fra før.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er noe galt med noen av oss. Vi har en sønn fra før som er ni år nå, og jeg hadde en MA i slutten av mars. Men om ikke noe er galt skjønner jeg ikke hvorfor det tar så lang tid.....

Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd?

Du kan be om en utredning for endometriose.Bare litt endometriose kan tulle til forholdene nede i "der" og gjøre miljøet for surt for graviditeter.Da skal pergo hjelpe.=)

Typiske symptomer på grad 1 endo er veldig vonde menstruasjoner, murringer fra EL til TR og masse blod når TR kommer. Noen har også uregelmessige sykluser.

Bruker du noen vitamintilskudd eller urtetilskudd? :)

Skrevet

Vi er nå i 5 p.p men får nok mensen nå om noen dager så da er vi jo snart på vei inn i 6 p.p. Før MA som jeg da hadde i slutten av mars så ble jeg omtrent gravid med engang. Men det endte jo galt da.

Jeg har ikke vonde menstruasjoner, og har ikke mye blødninger heller. Jeg syns nesten at jeg blør for lite og at menstruasjonen varer for kort tid.

Jeg bruker vanlige multivitaminer.

Har hørt at man ikke blir henvist til utredning før man har prøvd i et år? Og da er det vel etter MA som blir regnet ut ifra, og da kan jeg vel ikke be legen om dette før i mars?

Skrevet

Jeg tror ikke du kommer til utredning før det har gått 1 år nei, men du kan få time hos privat gynekolog. Der kan de måle blodverdiene dine for å se om det er noe du mangler og samtidig ta en innvendig ultralyd for å se om alt ser riktig ut =) Det positive er at man ofte blir mer trygg etter en sånn undersøkelse, det negative er at det fort koster 700-800 kroner.

Jeg fikk jo beskjed om å slappe av hele det første året. "Dette går bare du slapper av, ikke tenk på det...". Jeg bestemte meg for å IKKE slappe av og dro til en privat lege etter 6 måneder. Han lurte på om jeg hadde endometriose pga symptomene mine. Og resten er historie.

Fastlege-> sykehus->laparaskopi->Clomiphen =) og forhåpentligvis en baby veldig veldig snart....

Skrevet

Fastlegen min tok blodprøver som han sendte til sykehuset for å se om det var normalt det som hadde med hormoner å gjøre. Svaret som kom tilbake sa at alt var normalt.

Nå stikker det i det venstre brystet og er ømt der og, og bare bittelitt i det høyre.

Kanskje jeg ringer fastlegen i morgen og ber han ta nye slike hormon blodprøver og sender sykehuset for analysering.

Skrevet

Kan ikke bare mensen komme da så slipper jeg å gå rundt med dette lille håpet!

Skrevet

skriver under på denne..jeg har mistet mitt håp også ut over dagen..

Skrevet

Vel er jeg LITT øm i brystene og har LITT stikking, men ikke nok til at det skulle tilsi at jeg er gravid. Vel er jeg trett, men det er jo høst. Vel har jeg humørsvingninger men de er nok generelle.

Skrevet

hahahaha fining..:) jeg sitter også sånn.. men jeg er alltid sånn når ting nærmer seg, så "gjør eg meg klar" for skuffelsen..så eg sleppe å bli deppa..eller deppa blir eg jo, men ikke sååå mye ivertfall..

Og i dag kjenner jeg skikkelig sånn ømme, sånn rett før mensen opplegg, så eg regner med at det ikke var min mnd denne gang,

men eg kommer med godt mot neste mnd viss ikkje!

Skrevet

Utrolig at jeg klarer å bli så skuffet hver mnd da. Men plutselig en dag en måned så sitter det :-D

Skrevet

Jeg har fått skikkelig vondt på høyre side ganske langt nede (eggstokker?). Det liksom verker og trykker. Hva er det tro?

Skrevet

Tok en DB i dag morges som var negativ, det er nå 2-3 dager før IKM. Så nå melder eg meg ut, symptomene mine er borte, bare mensmurringer igjen..ææsjj..drid at kroppen kan lure oss sånn!!

Skrevet

Jeg tok en graviditetstest istad, og den lyste IKKE GRAVID. Så selv om jeg er øm da både her og der så er håpet ute her og denne mnd. Jeg får dra på apoteket i morgen og kjøpe Bisolvon da og håpe det og Vitex kan hjelpe neste mnd. Jeg skjønner det bare ikke jeg, for nå har vi hatt sex hver eneste dag hele denne mnd og likevel så har det ikke gått altså! Grr.

Skrevet

offfff, ja, jeg skal prøve den hostesaften tror jeg nå..

Selv om jeg er i 1pp så kan det fort bli flere mtp at vi med 1 mann, brukte et par år før det klaffet..

Men det er litt greit at flere er i samme situasjon, så kan vi syte og klage til hverandre :)

Kanskje sex annen hver dag etter EL kunne vært noe?? det skal jeg gjøre, di neste 2 ukene etter mens..

sæden må da klare å overleve 1 døgn inni der, gjør di ikke det, så er det kanskje ikke så god kvalitet på den likevel?

Skrevet

Du har ikke el nå da?? Kan jo være en av de lange syklusene som dukker opp innimellom.... Kanskje du skulle tatt en el-test.. Om du ikke har testet el tidligere i syklusen å fått positiv da...

Skrevet

hmm, har aldri brukt EL-tester.

Så jeg aner ikke.. Har sånn normal syklus vil jeg tro 28/29 dager

Siste 1.mensdag var 22aug.

hadde sånn El-slim rundt 1.5 uke senere. Sex annen hver dag mellom 31aug og 05sep

Tenkte det skulle gjøre susen

men nå jeg bestilt el tester og Gravid tester, som kommer i posten i neste uke.

Så får jeg ta det derifra,,, på nytt..Se om jeg blir noe klokere.. Så får denne sørens tanta bare komme!

Typisk nå, at tantå mi og skal skape seg og komme for sent..som den kan gjøre med desperate damer iblant :)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har EL nå? For selv om jeg skulle ha en sånn lang periode er vel det forsent nå? Før MA jeg hadde var mensen på dagen 22 dager mellom hver. Etter MA jeg har hatt var den lengste perioden 30 dager og den korteste 20. Men gjennomsnitt har vært 22-23 dager. I dag er det 24 dager siden første dag i siste menstruasjonen. Den kom 26 august. Så jeg venter bare her jeg da. Jeg har LITT ømme bryster fortsatt men er jo ikke gravid. Det er så rart for etter denne MA så forsvant den vanlige stikkingen i brystene rundt EL og stikkingen i brystene og alt. Det kom liksom tilbake for ca en uke siden. Men jeg sjekket jo ang graviditet senest fredag og jeg er altså ikke det.

Jeg har aldri brukt sånn EL test. Tenkte jeg skulle gjøre det neste mnd, men da må jeg jo ha en haug av de da og teste hele måneden? Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...