Gå til innhold

fikk ikke noe svar av legen etter 3dje sa...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ringte gyn etter 3 sa fpr å spørre litt, om når det var ok å prøve igjen, og fikk til svar at helst etter 1 mens iallefall, så spurte jeg om det var noe jeg skulle gjøre når /hvis jeg evt ble gravid igjen, evt kontakte henne/lege etc, men nei, ingenting... ???

skal til etterkontroll om nesten 3 mnd til, virker som systemet her er treeegt, starter ikke utredningen da etter 3dje sa med samme partner ?

hva skjer hvis man blir gravid og man venter på utredning ? blir det bare evt utsatt eller lagt bort ?

er det noe jeg kan gjøre selv ? andre som har funnet ut om ting som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Min erfaring er at man ofte må be om utredning selv etter å ha mistet 3 ganger eller flere...for ikke alle leger er så veldig opptatt av å følge opp de kvinnene som opplever dette dessverre :( har selv en lege som tok meg på alvor, men merker likevel at man må stå på selv for å få de undersøkelsene man skal ha.

Så ring legen din og be om å bli henvist til sykehuset for utredning, så får vi håpe det skjer noe snart! Har selv vært/er gjennom utredning, og ting går veldig sent...så har rett og slett begynt å prøve igjen nå, fordi de ikke har funnet noe galt til nå, og jeg har vært gjennom forskjellige prøver og undersøkelser.

Aner ikke selv hva som skjer om man blir gravid under utredning, men min tålmodighet er ihvertfall slutt nå..så prøver selv om utredningen ikke offisielt er avsluttet :) så får jeg vel vite mer etterhvert håper jeg..

Jeg tror nok du må be om utredning selv, for ikke alle ønsker det etter tre SA.

Jeg ble gravid mens jeg ventet på utredning. Da utsetter de bare undersøkelsene, for mange av dem kan ikke gjøres når man er gravid. Jeg fikk tett oppfølging i det fjerde svangerskapet; fikk ultralyd hver annen uke i hele første trimester, fikk sykemelding, Crinone (progesteron-vaginalgel) og Albyl-E (blodfortynnende tabletter). Dessuten fikk jeg tips om å holde meg og magen varm, samt å avstå fra sex i første trimester. Vet ikke om det hadde noen effekt, eller om naturen bare gikk sin gang, men baby ble det - hun er snart 4 måneder nå... :)

å så herlig å høre at det endelig hgikk bra da :-) :-)

håper jeg å blir like heldig en dag... heldigvis har jeg ikke hatt noe krøll med syklusenen etter sa ene..

vor lenge ventet du etter siste sa før du ble gravid igjen da ? ventet du noe? fikk du den oppfølgingen sånn automatisk eller måtte be om noe av det ?

og uten sex i hele 1ste trimester ? uff å skremmende ... :-( har tenkt den tanken jeg å , for har lest at noen får den anbefalingen hvis de mister mange ganger..... så gratulerer så mye!!!!!!!! tenker at du ikke bryr deg så mye om at du mistet flere ganger nå, når du nå har et lite søtt gull i armene dine :-)

Jeg hadde faktisk tenkt å vente med å bli gravid igjen etter den tredje SAen, men ble gravid på første forsøk (merkelig nok, de andre gangene forsøkte vi i opptil et år med å bli gravid). Fikk aldri mensen igjen etter aborten, så ante ugler i mosen. Men det var litt stress i noen dager da. Visste ikke om hjemme-graviditetstesten viste utslag pga den forrige graviditeten, eller et nytt svangerskap. Men blodprøver hos legen viste at HCG-verdiene var stigende, så da var det jo nytt svangerskap.

Jeg hadde lest meg veldig opp på habituell abort da jeg gikk inn i det fjerde svangerskapet, blant annet her inne på forumet, så jeg krevde vel egentlig sykemelding og medisiner, og heldigvis var gynekologen min enig i det. Å avstå fra sex og være varm var gynekologens tips. Var litt stress å ikke være sammen med mannen min i sengen på noen måneder, men vi var enig i at vi burde gjøre det, og er glad for det i dag.

Lykke til med neste forsøk, plutselig går det veien for deg også, bare vent og se! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...