Gå til innhold

Hvordan er dagen deres med babyer på 8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å finne riktig tid for mat og dupp. Spesielt etter at tennene begynte å komme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 7mnd, men jeg føler med deg!

Vi har det litt sånn her også. Måltider og dupper kollidere og noen måltider blir for tette fordi det nærmer seg leggetid og da vil ikke jenta ha noe mat! Tiden jobber for oss. Vi får vel vente å se at det blir folk av barna våre også...

(sover nå, men hun har sovet over "tiden" så da kommer neste dupp på avveie også.)

Skrevet

Det som av og til "forstyrrer" vår rutine er hvis jeg ikke treffer på legginga, det vil si hvis jeg ikke legger henne i tide og hun blir overtrøtt for da vil hun ikke sove og jeg må legge henne senere. Matrutinene synes jeg ikke er så nøye bare hun får mat mellom duppene.

Tror det gjelder å kjenne barne sitt og merke når det er sulten og trøtt.

Skrevet

Jeg tar det som det kommer. Er hun trøtt så legger jeg henne. Er hun sulten får hun et lett måltid først sånn at det ikke tar for lang tid før jeg får lagt henne. Som feks en most banan eller grøt. Det går fort å få i snuppa her. Ellers forsøker jeg å få i henne mat ca hver 4 time, men av og til går det 3 timer hvis hun viser tegn til sult eller av og til 5 timer pga hun sover. Det er bare å ta det som det kommer. :)

Skrevet

Her er dagene nå blitt ganske like, uten å ha gjort så mye for det. Det har mer eller mindre kommet av seg selv, Har heller ikke blitt noe særlig påvirket av tannfrembrudd.......heldigvis:-) Etter å ha sluttet med nattamming starter dagen med pupp og kos i senga ca 06:30, så står vi opp 7. Grøt ca kl 7:30. Kl 08:30 sover hun første duppen ute i vogna og sover da 2 timer+-. 11:30 er det lunsj, som regel grøt men øver oss på brødskive. Ny dupp igjen ca 14-15 tiden og sover da 1-2 timer og helst ikke lenger enn 16. Middag spiser hun enten før eller etter denne duppen, det kommer ann på når hun sovner, men som regel spiser hun før. Grøt igjen kl 18, bader etter det hvis vi er hjemme. Så er det pupp og legging mellom 19 og 19:30.

Fullammet til hun var 6 mnd, men hun mistet mer og mer interessen for pupp når vi introduserte mat. Så nå er det kun pupp på morgenen og kvelden. Drikker vann til måltidene. Hun er nå 8 1/2 mnd:-)

Skrevet

her er matrutinen lik hver dag (fire måltider samme tid) men sovinga er når han er trøtt.som regel to dupper,men dette får han styre selv.har ikke gjort så mye for å få det slik,bare ble slik!

har enda ikke fått tenner da,så ting kan jo forandre seg...:)

Skrevet

heisann,

vår dagsrutine med tvillinger, 7 mnd:

våkner vanligvis rundt 8.30. Vekker de kl 09.00 om de ikke er våknet før. Så grøt til frokost. Etterpå morgenstell.

Ca 11.30: melk på flaske, så hvil 1 - 2 timer i seng eller vogn (på tur).

Ca 14.30: Middag. Halvt glass 6 mnd mat + litt fruktpure. Vann å drikke. Bleieskift.

Ca 16.00: Melk på flaske, så hvil 1 -2 timer

Kl 17.30: barne-TV i vippestol (veldg kjekt!)

Ca 18.30: Grøt

Ca 19.15: Kveldsstell, pysjamas på.

Ca 19.45: Melk på flaske

Ca 20.00: Sover i senga på eget rom (jentene deler rom).

Ca 06.30: "nattflaske" - tilbake i seng etterpå. Deilig!"

Jeg nyter dagene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...