Gå til innhold

når klarer babyene å sitte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

velså mi på 8 mnd har ingen interesse av å sitte i det hele tatt!hun har prøvd en gang å sette seg opp selv, men datta bakover fort. har prøvd noen få ganger å sette henne opp selv forran meg på gulvet, men hun bare legger seg bakover, for så å snu seg på magen. men hun sitter fint i høystol under middagen, og sitter oppreist korte stunder i vogna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er snart 6 mnd nå. Hun sitter ikke men vi trener litt på det hver dag. Men hun liker det, støtter seg med en hånd på gulvet, da sitter hun fint alene :)

Morsomme fødsesdager barna dine har :) Begge to til og med

Skrevet

takk for svar=)

ja har vært heldig med datoene på di:P

er jenta mi trege med å sitte hun da, siden hun ikke viser interesse for det engang?for har "trent" litt vi også, men hun legger seg jo bare ned, får henne ikke i sittestilling,hun gjør seg helt stiv...syns det er litt rart...

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er normalt. ALle barn er jo veldig forskjellig

Hun sitter ikke selv enda da.

Hun begynner vel å sitte selv når hun er klar for det.

Kanskje det hjelper å sette en høy leke foran henne.

Når begynte sønnen din å sitte?

Skrevet

Huskeregel på A4 barn: sitte med støtte 6 mnd, uten støtte 8 mnd og sette seg opp selv 10 mnd.

Men dette er seff bare veiledende, noen setter seg ikke opp før de er nærmere året, andre når de er 6 mnd. Hovedsaken er at de ikke skal hjelpes til å sitte( høystol er greit, men ikke hjelpes på gulvet.)

Høres ut som jenta di ikke er klar for sitting ennå siden hun legger seg bakover. Vil heller over på magen, det er der hun må være for å "knekke koden". La henne finne det ut selv:)

Skrevet

Mi jente på snart 10mnd sitter ikke skikkelig ennå....kan sitte en liten stund kanskje...men kan plutselig falle...men kommer nok etterhvert tenker jeg...elstemann var også treg til både å sitte og gå...

Skrevet

Tutta mi sitter nå og hun fylte akkurat 8 mnd :)

Skrevet

Gutten vår satt helt alene da han var 10 mnd. Han blir ett år om en uke, og han har enda ikke funnet ut hvordan han skal sette seg opp selv. Han har vært nokså treig med det meste, men det kommer når det kommer :-) Syntes igrunnen bare det er deilig å ha en sånn rolig krabat! De skal tidsnok lære og gå :-)

Skrevet

Er nok som de andre sier her veldig individuelt. Jenta mi klarte å reise seg opp fra gulvet selv og sette seg opp litt før hun var 6 mnd. Ble veldig fort ferdig med ligge i ro tiden for å si det slik. Litt for tidlig. Husker jeg misunte de som hadde babyer som fremdeles lå stille på gulvet da de var 8-9 mnd. Da var snuppa mi huset rundt! Så ikke noe å stresse med!

Skrevet

tusen takk for mange svar=)

sitte på gulvet vil hun enda ikke, men da jeg skulle sette hun i vogna i dag(vogna var i liggestilling) så satt hun plutselig helt fint og oppreist selv uten støtte!så hun kan jo sitte!så merkelig at hun ikke vil det på gulvet!

selv om hun ikke sitter, så er hun ikke akkuratt rolig av seg:P babygymmen kan jeg pakke vekk. hun er over alt!!hun ruller i superfart!og åler i ring og bakover:P

Skrevet

Datteren min har ikke vært av det kjappeste slaget, og jeg tenker at ting får komme når de kommer:)

Hun begynte vel å sitte ordentlig alene uten støtte på gulvet når hun var omkring 10 mnd. Hun blir 1 år i morgen (hurra!), og det er først de siste ukene hun har satt seg opp selv. Så i min bok er ikke frøkna din så veldig treg:)

Skrevet

Vet ikke når hun kunne sitte selv uten støtte,for hun satt ikke på gulvet før hun kunne sette seg opp selv. Satt jo selvsagt på fang og i stolen når hun spiste og sånnt da. Sattte seg ihvertfall opp selv på gulvet når hun var nesten 7,5 mnd, omtrent samtidig med at hun begynte å reise seg opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...