Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Roper på 1prinsesse, håper på donorbarn!

Hvordan går det med deg? Hvor langt har du kommet i løypa? Du har vel ikke kommet så langt at du har vært på CFC ennå?

Jeg ser du ikke har fått svar fra noe på CFC tråden, det var litt dumt! Men jeg vil gjerne høre fra deg. Fortell hvordan det går med deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hege72. Takk for rop ;)

Her går det greit, men venter fortsatt på mensen. Tok siste provera tirsdag for 6 dager siden, og det jobber fælt i kroppen, men tanta lar vente på seg. Jeg skulle jo vært avgårde samtidig som deg, men håper å dra nedover senest i uke 39 i hvertfall.

Koselig at du følger med! Og masse lykke til på ul til fredag! :)

Skrevet

Hei! Takk for lykke ønskningene ang UL på fredag! Jeg håper ikke folikkene har satt fart og vokst for mye siden UL på tirsdag siden jeg forventer uttak på mandag. Jeg har kjøpt togbilletter og båtreise på lørdag til søndag og vil ikke rekke det hvis det blir uttak på søndag.... Båten kommer inn til København halv ti.

Har du hatt mange forsøk? Er det ditt første på CFC? Ser at du har lav dose med medisiner, jeg går på 400 IE Puregon hver dag, med får ikke flere egg ut fordet. På mitt første forsøk ( som måtte avbrytes grunnet ingen befrukning ) fikk jeg ut 9 egg og da gikk jeg på 200 IE. Siden da har dosen økt og økt.

Jeg tar akupunktur en gang i uka og små kuler hver morgen og kveld. De heter Pulsatilla 30. I morgen skal jeg på siste akupunktur før innsett. Blir godt å bli ferdig. De nålene gjør vondt!

Får håpe mensen din kommer snart så du kan få begynt med medisiner! Det er nok ingen andre som skal nedover til København nå.

Skrevet

Ja, krysser fingrene for i morgen! Skulle vært på ul i morgen etter planen jeg og, men mensen kom så vidt i gang i dag og da blir det ul neste fredag i stedet.

Jeg har hatt 6 ins, + noen avbrutte og ett avbrutt ivf. Har brukt en haug med hormoner o.l. hver gang. De siste 5 gangene har jeg vært på CFC, så der begynner vi å bli kjent. Jeg bruker lav dose pga pcos+, men denne gangen er det helt nytt opplegg så det skal bli artig å se hvordan kroppen reagerer. Håper i hvert fall på fine egg nå :)

Rart at kroppen ikke reagerer på høyere doser..men satser på at det går bra for deg nå! Og lov å håpe at akupunkturen har gjort jobben sin også.. :)

Nei, ser ikke ut som det er noen andre som er i gang på cfc nå..men da har de kanskje god tid til deg i uke 38, og datteren min og meg i uke 39, he he.

Skrevet

Hei! Da ble det i morgen uttaket skal skje! Foliklene vokser litt senere enn de gjorde på forrige forsøk så det ble 2 dager ekstra med medisiner. På UL fant de 10 folikler så det blir spennende å høre hvor mange egg de finner. Det begynner å nærme seg UL på deg og! Hvordan synes du det nye opplegget ditt er? Jeg lar deg få vite hvordan det gikk i morgen.

Skrevet

Spennende! Håper de får ut masse fine egg :) Hvilken syklusdag ble uttaket på?

Her er det ul til fredag, og kroppen bare tuller som vanlig, så skal bli artig å se om det har skjedd noe i eggstokkene. Ellers så er opplegget greit, litt mindre hormontroll, men litt mer sliten og trøtt.

Håper bare at det har skjedd noe, og at det ikke drøyer noe mer nå, for vi må få unna forsøket før høstferien som starter 1/10. Så har litt dårlig tid nå ja ;)

Lykke til i dag, venter på resultatet! :)

Skrevet

Hei!

Da er jeg kommet hjem igjen. 10 egg ble tatt ut i dag og de skal nå langtidsdyrkes, blastocyst. Forventet innsett søndag eller mandag hvis eggene overlever.

1. mensdag ringte til CFC og 13 dager etter var det uttak.

Når blir det uttak på deg? Har du prøvd blastocyst?

Skrevet

Grattis med 10 egg! Håper mange overlever! :)

Nei, har ikke prøvd blastocyst, og har helle ikke tid til det denne gang. Bare håper vi får unna forsøket før høstferien starter vi nå.. Så blir spennende å se på ul til fredag :)

Skrevet

Hei! Ringte til CFC i dag. Av de 10 eggene som ble tatt ut var 7 modne og kun 3 ble befruktet.... Skal ringe i morgen igjen for å høre hvordan det står til med dem. Dette er så nervepirrende det! Blir spennende for deg på fredag! Er det din første UL på dette forsøket og er det to du skal ha?

Skrevet

Hei! Jeg ringte CFC i dag og ble veldig overrasket, fikk beskjed om å komme ned. De mente kvaliteten var for dårlig og ville prøve å redde dem ved å sette dem inn i morgen. Jeg skjønner ikke. Da jeg var der på tirsdag fikk jeg beskjed om at det ikke ble innsett før søndag eller mandag uansett hvordan kvaliteten er, skulle de ikke inn før. Jeg skal ha innsett kl. 1400 og akupunktur halv time før. De mente eggene hadde bedre sjanse til å klare seg i min livmor enn hos dem i labben. Da blir det dagstur til København i morgen, fredag. Skal dra hjemmeifra kl. 0430 og er hjemme igjen kl. 2030. Det blir fly og tog. Håper eggene er bra nok til å bli satt inn, at de ikke har falt fra i løpet av natten!

Skrevet

Såpass! Håper inderlig at du fikk noen egg på plass i dag, og at de fester seg og blir der i 8-9mnd!!! :) Hvordan gikk turen??

Jeg har vært på ul i dag, og der var det ikke mye action. Slimhinnene så fine ut, men egga var alle under 10mm, de fleste under 8mm. Var 20-30 follikler på venstre side, og 10-15 på høyre side.

Ringte så til CFC, og regna med at jeg skulle bli satt på høyere og oftere doser. Men neida, dette skulle ta tid, det var bare å smøre seg med tålmodighet. Det var dette denne behandlingen gikk ut på(uten at noen har sagt det til meg før), pga pcos og enten dårlig eller for stor reaksjon hver gang. Såå, da er det bare å vente da..ny ul til mandag :)

Skrevet

Hei!

Da er jeg kommet hjem etter en laaang dag. Blitt en del gåing så beina verker! Jeg fikk satt inn 3 fine egg! Jeg er så lettet at jeg har kommet så langt. Jeg var redd for at det ikke ble innsett, men det ble innsett.

Du har mange follikler! Er det fare for overstimmulering? Du er heldig at du får mange egg. Skal du reise bort i høstferien, så lenge du nevnte at du hadde det litt travelt. Bare du ikke må avlyse en bestilt tur...

Skrevet

Det var jo et imponerende antall follikler på gang- kan jo bli trangt om plassen om alle disse vokser seg store... Lykke til med videre langsom stimulering ;-)

Skrevet

Ja man merker det på hele kroppen etter en sånn dag, håper du har fått hvilt ut i dag! Og nå er du jo gravid..tenk 3 fine befruktede egg på plass :)

Jepp, follikler mangler jeg ikke. Hadde de bare gjort noe ut av seg, hadde saken vært litt enklere. Jeg får svært sjeldent frem noe som helst over 10mm på venstre side, for der er det aldri plass. Men på høyre har det kommet frem 1-2 egg, som regel, og det er ikke mye å skryte av på ivf. Så nå fikk jeg beskjed om å være tålmodig mens vi prøver å lure noen fler til å modne. Så det hjelper ikke med mange egg gitt :)

Ja, datteren min skal til faren sin ett pr dager, og det skjer kun ett pr ganger i året, så den kan vi ikke avlyse. Og hun har vært med på alle tidligere forsøk, og ville gjerne være med nå + at jeg godt kunne tenkt meg litt selskap. Også er det vanskligere å få billetter i ferien. Men men, bare jeg blir gravid, så får resten bare være :) Huff, dette ble langt.. :)

Skrevet

Hei!

Hvordan gikk UL i går? Har du fått en dato for uttak?

Skrevet

Hei.

Nei, skal på ny ul til torsdag. Men hadde 7-8 fine egg som var på gang, jippi :) Hååper det ikke blir uttak før søndag, ellers blir det vanskelig å få kommet meg til københavn! Høstferie er noe dritt rett og slett, alt er jo utsolgt, eller så går det til helt feil tider. Men jeg skal nå få til noe :)

Lykke til videre med ruging :)

Skrevet

Hei! Takk for lykke ønskningene! På dette forsøket kjenner jeg ingen ting. Har ikke vondt i eggstokkene eller ingen murringer eller stikkinger. Men brystene er ømme og magen er oppblåst, men det kommer fra eggløsningssprøyten. Det har blitt borte rundt rugedag 8, 9. Jeg vet faktisk ikke hva jeg føler, om jeg kan være gravid eller ikke. Må nok vente noen dager til for å finne det ut. De andre gangene har mensen kommet på rugedag 14. Jeg har vondt under høyre hæl og på innersiden av foten der området for livmor ligger ved akupunktur. Jeg vet ikke om det har noe med forsøket å gjøre eller kanskje det er pga mye trasking i København..... Men da ville det ha vært på begge føttene.

Får håpe du ikke får problemer med å komme til København. Da får du sikkert svar på torsdag når uttaket blir. Spennende!

Skrevet

Ja du må nok vente litt til før du starter symptomjakt, he he. Tar du ikke noe crinone, eller hcg eller lignende?

Satser på at mensen ikke kommer til deg denne gang!

Hmm, rart med vondt i en fot da, kanskje det er livmora som jobber :)

Ja, spent på ul i morgen! Uttak på lørdag blir så og si umulig, så håper det blir søndag. Så får jeg ta tog og båt ned, og fly hjem igjen..

Skrevet

Da er ul unnagjort, og det gikk supert! :) Hadde i hvertfall 8 egg mellom 13 og 17 mm, muligens 3 til som kunne bli aktuelle. Så jeg satte siste dose gonal f i kveld. Eggløsningssprøyta setter jeg sent lørdag kveld, og uttak blir da mandag morgen..jippi :)

Skrevet

Hei! Det ser da flott ut! Håper at alle eggene er modne og blir befruktet. Har du bestemt deg for hvor mange egg du vil sette inn?

Da blir det fly på mandag da eller blir det båt fra søndag?

Du spurte meg om jeg går på Crinone, ja, det gjør jeg. Jeg begynte kvelden på innsetningsdagen.

Jeg har fortsatt vondt i foten... Jeg skal på jobb i morgen og så tar jeg ei uke med ferie. Skal holde meg i ro og ligge mye så da går nok smertene i foten bort. Brystene er fortsatt ømme og de har aldri vært så ømme før. Ellers kjenner jeg ingen ting.

Har du hatt noen bivirkninger på medisinene på dette forsøket da?

Skrevet

Hei! Ja det se bra ut så langt, bare håper det holder frem til mandag. Jeg kommer til å sette inn ett egg(med mindre de bare har to dårlige å tilby meg). Kroppen min tåler ikke ett tvillingsvangerskap, så da satser jeg på full klaff med ett egg :)

Blir fly og båt på søndag, og bare fly hjem igjen..

Virker som kroppen din jobber litt da, kanskje det er noe på gang. Blir sikkert godt med en uke ferie, det hjelper nok på..kos deg! :)

Har ikke vært like hormontroll på gonal f som jeg pleier å bli på menopur, men jeg har vært trøttere, og merket det mer på kroppen. Tar jo tamoxifen hver dag også.. Men det har jo hjulpet, så da er det greit :)

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til på mandag! Krysser fingrene for gullegget .-)

Skrevet

Hei! Håper du har tillgang til internett så du kan holde oss oppdatert! Lykke til på mandag og god tur!

Skrevet

Takk for det begge to! :)

Ja, nå er jeg på hotellet og slapper av litt, litt sliten etter reisen og litt sår og oppblåst i magen, men ellers helt fin.

Uttaket gikk bra, men han mente jeg allerede hadde hatt eggløsning, og derfor mistet ett egg eller to. Han tømte 10 eggposer, men jeg så jo at flere var for små. Og etterpå fikk jeg beskjed om at det var 4 fine egg de ville gå videre med, men det er jeg fornøyd med på denne spesielle stimuleringen jeg har hatt :)

På avslapningsrommet var vi 4 damer, ett svensk lesbisk par, en godt voksen dansk dame, og jeg fra Norge..så Norden var godt representert.

Krysser fingrene frem til onsdag nå :)

Skrevet

Hei! Du må slappe av og ta det med ro nå så kroppen er klar for egg på onsdag! Synd hvis det skal ødelegge flere egg hvis du har hatt eggløsning. Vi får bare håpe at de fire er flotte egg. Har du med deg datteren, eller ble det til at du dro alene? Skal du ringe CFC i morgen tidlig? ( altså tirsdag )

Jeg har begynt å spotte. Ser ut som svart blod med klumper. Jeg er redd for at blødningene trer i kraft i morgen. På de andre forsøkene har det ikke vært spotting, men kun friskt blod på rugedag 14.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...