❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Har brukt potetmel og canesten i over en uke uten noe særlig bedring. Bytter bleie ofte men om natten blir den ganske våt. Har begynt å bytte etter siste nattmåltid (da har hun tisset en del men ikke full bleie) uten at dette hjelper. Vurderer å ringe lege igjen. Noen gode råd?
lilleღpersille Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Skulle til å svare canesten, men ser at det allerede er brukt. Er du sikker på at det er sopp da? Kan jo være hormonutslett. Canesten skal jo hjelpe godt om det er sopp. Da må du kanskje i tilfelle få noe bedre på resept hos legen. Har desverre ikke så mange gode råd. Bra at du bruker potetemel da:) Husk å børste vekk det meste så det ikke ligger å klaser seg, det blir jo fukt i restene;)
mammas skatter <3 Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 da gutten min hadde sopp rundt penis, fikk han utskrevet daktacorte. må ha resept på den. og så skulle vi bruke parfymefri pudder. dette hjalp med en gang.
Tabitha Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Tror det må være sopp dattera mi har. Vi hadde en tube Daktacort liggende fra før, så jeg har brukt av den i tre dager. Utslettet var tidligere illrødt, men nå har det bleknet noe og fått en mørk rosafarge. Det må vel være bra? Ellers tok jeg jo en sjanse ved å begynne med Daktacort uten å ha konsultert lege eller helsestasjon. Liten tube kan kjøpes på apoteket uten resept. Har lest at det anbefales å ha det siste måltidet litt tidlig på kvelden, slik at tissingen om natta reduseres. Men det er lett å si, og kanskje ikke så lett å få til i praksis.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 Venninna mi brukte denne da hennes jente hadde sopp. Fås kjøpt på apotek. Krystallfiolett 0,1% 2
sillyfilly og Olivia Skrevet 15. september 2010 #6 Skrevet 15. september 2010 Canesten eller daktacort. Hold området tørt, så bruk ootetmel eller pudder av noe slag.
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 15. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. september 2010 Ja vet det er sopp, for legen så på henne sist jeg var på helsestajonen. Har en tube med daktakort, kan gjerne prøve om det er bedre enn canesten. Takk for svar.
det er berre mordi Skrevet 15. september 2010 #8 Skrevet 15. september 2010 Prøv krystallfiolett som noen foreslo over her. Eneste som hjalp jenta mi og da hadde jeg prøvd det meste i over en mnd:) Det er helt ufarlig å bruke, mildt som pokker, men kan bli litt søl, så finn fram gamle håndklær. Får kjøpt det på apoteket:)
mamma og my Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Prøv en blanding av hydrokortison og clotrimazol (canesten).
vaffeljernet <3 Skrevet 16. september 2010 #10 Skrevet 16. september 2010 jeg kjøpte dactakort reseptfritt for bare et par uker siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå