Gå til innhold

Da har jeg født!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går mandag 13/9 kom lille Sean til verden.. Var en veldig intens fødsel.. Vannet gikk kl 8, reiste inn på føden og hadde da 3 cm åpning.. Skulle føde på fødeloftet men desverre var riene så altfor intense at jeg reiste rett ned på fødeavdelingen der jeg fikk epidural med en gang.. I løpet av en time fra første sjekk hadde jeg plutselig nesten 8 cm åpning.. Like etterpå 9,5 cm så en siste liten halv time var det 10 cm åpning.. Da var det bare å presse på.. Desverre var det veldig tøft, så det endte opp med etter nesten en time med slit måtte lille gutt bli tatt med propp/vaakum. De slet med å feste den, etter tredje forsøk satt den endelig.. Smertefullt!! Jeg fikk ganske angst den siste halv timen, hadde bare lyst å hoppe av senga og gå.. Han ville virkelig ikke over den siste kneika.. Og jeg hadde desverre sletet meg nesten helt ut og klarte ikke å få han ut selv.. Var til slutt 4 jordmødre der, 2 leger og en barnepleier!!

Proppen datt av så de måtte røske han ut.. Var utrolig deilig å endelig få han ut etter 5,5 time. Men det har blitt problemer etter fødslen. Han har store smerter etter proppen så han har ett digert sår i hodet stakkar.. Sliter veldig mye med kvalme og gulping.. Pågrunn av dette vil han desverre i suge så jeg stresser med å pumpe meg for å prøve å få i gang melkeproduksjonen og må da helle i han råmelk via ett pille glass i munnen på han.. For det meste ligger han bare å skriker på grunn av smerter så i natt skal jeg endelig få sove litt fordi de på barselhotellet her skal ta det lille nurket mitt hos dem i ett par små timer =) Måtte bli litt klipt så jeg sliter veldig med å kunne sitte, så klarer bare å ligge.. Tungt å bare gå og i det minste reise seg opp, føler at beina neste skal bare dette i sammen!!

Skal bli deilig å få komme hjem å håpe at han virkelig tar snart puppen selv!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med lillegutt:)

Litt kjedelig at det ble så smertefullt på slutten, men det gikk jo bra med dere begge. Men stress ikke med pumping, stress gjør det så mye vanskeligere. det kan ta noen dager før produksjonen kommer skikkelig i gang.

Hvil ut mens du kan, og kos deg med Sean:)

Skrevet

Uff da.. Høres jo ganske intenst ut... Eldste gutten min var og tatt med vakuum, og fikk en "sopp" på hodet, men denne gikk vekk løpet av første døgnet.

Nei, høres ut som om du har hatt MAX uflaks!

Jeg gratulerer dere masse med lille gutten, og kos deg mase med ham. Håper ammingen snart går i orden for deg!

Ang sting og smerter nedentil, så går det og over, hos meg var det bedre løpet av en uke... (sydde 36 sting)

Håper dine smerter fort går over!

Lykke til videre, så snakkes vi sikkert på DIB om ikke så lenge!

Skrevet

uff, stakkars lille! Råder deg å ta kontakt med en manuell terapeut eller kiropraktor for å forsikre at han ikke har skjevhet i nakken (KISS syndrom), noe som kan gi mange plager.

Skrevet

uff stakkars dere da..var jo ikke noe god start på livet dakar liten:/

men kommer seg nok snart skal du se;)

GRATULERER med gutten og masse lykke til videre!:)

Skrevet

Gratulerer med baby, synd det ble en slik tøff start for dere;('

Håper ting går seg til etterhvert, og at du ganske snart får slappet av og kost deg litt med den lille;)

Skrevet

Gratulerer med gutten! Så tøff du var! Nå må det snart være min tur...

Skrevet

Grattis så mye m gutten og vel overstått fødsel! =)

Skrevet

Begge mine har fått melk fra pilleglass de første dagene. Etterhvert kom melka godt i gang og etterhvert klarte de å suge selv. Min søster måtte også gi melk på den måten en stund med førstmann.

Gratulerer med gutten :-)

Skrevet

Gratulerer med lille Sean :)

Uff - det var en tøff start for gutten ja - og en tøff fødsel for deg! Var jamen godt du hadde fått epidural da, men synd du har det så vondt nå.

Har stått på sidelinjen ved 3 fødsler og glemmer aldri lyden av klipping... Nå er det straks min tur (første) og jeg skal også i utgangspunktet på Fødeloftet...får krysse fingrene for at det går mer etter planen...

Godt du får hjelp fra de ansatte ved barselhotellet - det er vel fortjent.

Masse lykke til videre :) :) :)

Skrevet

tusen takk alle sammen =)

har faktisk fått time til kiropraktor allerede på fredag så da skal vi ta å sjekke den lille nakken hans =) i dag tok han første gang å sugde skikkelig.. sliter fortsatt litt med ammingen men har klart å amme litt to ganger bare i dag så det er ikke gale!! legger merke til at han sover jo så mye bedre også når han får i seg skikkelig med mat..

de på barselhotellet her kom tilbake med han etter 2,5 time og fikk vite det at det var så stor pågang med folk som trengte avlastning at jeg måtte ha han på rommet likevel uanett om de hadde lovt meg men heldigvis sov han hele natta nesten!! så skal ikke klage med 7 timer ca med søvn :)

Så ser det ut som lille gutt har visst fått litt gulsot men det ordner seg :)

spørs om jeg klarer å sove i natt da fordi i morgen skal jeg endelig få reise hjem så gleder meg sånn :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...