Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Ja, fortsetter dere med det til evig tid? Evnt. hvor stor var ungen deres da dere sluttet med det? Ca strl?
Gjest JuniGull2010 Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Jeg kommer iallefall til å gjøre det det første leveåret, så får jeg se etterhvert... Undertøy og slikt vasker jeg alltid, det gjøre jeg jo med mitt eget og.
ღMadame_mim ღ Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 Sluttet når hun begynte med str 68. Ser an klærne da. Enkelte nye klær er jo ekle i stoffet og lukter rart!! Sengetøy vasker jeg alltid!!!
EgG Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Jeg kommer til å vaske alt nytt iallefall 1.året.
Tremo Skrevet 14. september 2010 #5 Skrevet 14. september 2010 Gjør det til og med til 5,5 åringen min, jeg. Ikke alltid, da, men ofte.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. september 2010 #6 Skrevet 14. september 2010 Jeg gjør fortsatt det til 2-åringen min, ihvertfall bodyer og strømpiser/ bukser, som kommer helt inntil huden. Det er jo anbefalt for voksne også det, for å bli kvitt overflødige kjemikalier fra produksjonen..
stearin Skrevet 14. september 2010 #7 Skrevet 14. september 2010 Kommer aldri til å slutte med klær som sitter inntil kroppen eller gensere og bukser. Vasker mine egne nye klær enda og har gjort det hele livet.
Gjest Kira06 Skrevet 14. september 2010 #8 Skrevet 14. september 2010 Ser at jeg kanskje er litt "sløv" i forhold til dere:) Vasket tøyet før bruk kun de to første mnd jeg. Så sluttet vel når hun gikk over på str 62. Har aldri hatt noe problemer med huden hennes, men har ingen allergi eller slike ting i familien heller.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. september 2010 #9 Skrevet 15. september 2010 Ser ann tøyet litt. Vasker som regel det som er helt inntil huden. Er det noe jeg har kjøpt og har lyst til å bruke samme dag vasker jeg det ikke. Ikke hatt problemer med huden til mini heller. 5,5mnd.
Guttemamma x 3 Skrevet 15. september 2010 #10 Skrevet 15. september 2010 Vasker alt tøy før bruk både til meg selv og barna. Kan være mye "gruff" igjen fra produksjonen.
Formerly known as Tina Skrevet 15. september 2010 #11 Skrevet 15. september 2010 Jeg fikk høre av en som jobber på Kid at "guff" fra produksjonen er nå en gammel ting. Det er vistnok ikke sånn lenger. Grunnen til at man skal vaske det riktig første gangen er for at fargene skal sette seg ordentlig. Sa hun. jeg vasker derfor nesten aldri tøyet med en gang jeg har kjøpt det. Hvis det er stivt eller lukter litt rart så vasker jeg det. jeg har heller aldri vasket vårt tøy med en gang.. Undertøy er en annen sak:-)
*LillaMeg* Skrevet 15. september 2010 #12 Skrevet 15. september 2010 For alltid.. Vasker alt nytt tøy som kommer i hus, mitt eget og. Man vet jo ikke om tøyet har blitt prøvd i butikk av svette folk, eller hvor folk har tatt hendene sine før de tar på tøy.. Kanskje litt hysterisk, men liker rent tøy.
lilleღpersille Skrevet 15. september 2010 #13 Skrevet 15. september 2010 Jeg vasker alltid alt nytt tøy her i huset, til hele familien. Synes det er guffent med all impregneringen som er satt i nytt tøy og lukter ikke godt. Tenker også på alle menneskene som har tatt i tøyet både før og under butikkopphold...
Lillemor&Gutta Skrevet 15. september 2010 #14 Skrevet 15. september 2010 Kommer nok til å gjøre det en god stund til (er snart 11 mnd). Han har atopisk eksem og da er det anbefalt alt hvertfall alt av blåe klær (som det gjerne blir mye av) skal vaske for å unngå irritasjon. Det er noe med fargestoffe. Men tar ingen sjanser og vasker bare alt som skal rett på huden. Utetøy feks vasker jeg ikke før bruk.
Nordlandnøtta Skrevet 15. september 2010 #15 Skrevet 15. september 2010 Pjokken her er snart 9 måneder, og klærne blir enda vasket før dem blir tatt i bruk, bruker str 86 og noe 92..
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 15. september 2010 #16 Skrevet 15. september 2010 Takk for svar alle sammen..da ser jeg at det ikke er noen "fasit" i alle fall, så da tar vi det litt på feelingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå