Gå til innhold

MA og blødninger

mamababa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg hadde en MA i sommer. Begynte å blø og var på ultralyd da jeg var 7 uker på veg, fosteret var dødt og hadde vært det 1-2 uker allerede. Prøvde først tabletter men de var ikke effektive, så det ble utskraping. Jeg var (og er) såklart veldig lei meg. Jeg har et barn (3.5 år) fra før og ønsker meg så veldig ett til.Vi prøvde ganske lenge (10 mnd = 12 mens) før jeg ble gravid, så gikk det altså slik. Jeg er 36 år, så føler det er fare på ferde i forhold til å få flere.

Nå lurer jeg veldig på hvor lang tid jeg må regne med før syklus er tilbake og hva som er innenfor "normalen" fram til det. Har hatt mye uregelmessig blødning etter utskraping:

- 2-3 første uker: Svak blødning/brun utflod

- etter 4 uker: 1 ukes "blødning" der det var mest utflodsliknende

- etter 6 uker og fortsatt pågående nå 9 uker etter utskrapingen. Først svak, deretter nesten som normal mens, og nå svak, men det ser ut til å vare og vare.

Så med andre ord er det omtrent 2 uker til sammen siden utskrapingen at det ikke har vært noe blødning. Men det har vært veldig lite blødning mesteparten av tiden og det holder lenge å bruke truseinnlegg.

Er det noen andre som har hatt det slik?

Bør jeg kontakte legen for mere sjekk?

Har ikke begynt å prøve å bli gravid enda da jeg vil vente på syklus, og i tillegg går jeg akkurat nå på noen medisiner som ikke bør tas av gravide så da er det dumt å prøve før jeg er ferdig med det. Men jeg tror jeg hadde følt meg litt bedre hvis syklusen ble litt normal igjen. Nå føles det litt som alt er feil med meg.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

og slik gikk det videre

Jeg somla meg til slutt til legen som mistenkte rester, noe som ble bekreftet ved ultralyd i går. Jeg fikk en tablett av noe slag i går, og på lørdag skal jeg ta cytotec for å få ut resten. Får håpe de virker nå selv om de ikke gjorde det første gang.

Som flere andre her inne har jeg følt det har vært litt vanskelig å komme videre men jeg trodde egentlig jeg var over det verste, men nå er jeg nesten like lei meg som da jeg skjønte det var noe galt i sommer. Det er ca 2 mnd siden og nå føler jeg meg slengt tilbake i tid og ble litt lammet med en gang. Jordmora som snakket med meg var veldig forståelsesfull og syntes synd på meg og da falt jeg litt sammen og begynte å stortute så hun fikk ordnet sykemelding til meg. Har litt blanda følelser til det egentlig for jeg har en jobb der jeg styrer arbeidsdagen veldig selv og tar det med ro når jeg føler meg utafor og jobber mer enn nok ellers og det er litt merkelig å være hjemme når jeg egentlig ikke er syk. Men jeg er ganske nedfor i dag også så jeg har kanskje godt av å ta det med ro.

Nå håper jeg bare at det skal virke og mensen komme tilbake så livet kan gå videre. Dette ble langt men sånn ble det

Skrevet

Hei!

Godt du fant ut av det! Jeg fikk mensen fire uker etter utskrapning, og ble gravid måneden etter det. Man er visst ekstra fruktbar etter en MA/SA, så ønsker deg lykke til!!!

Det er grusomt å miste, så sikkert ikke unormalt med reaksjoner i ny og ne.

Håper virkelig du blir gravid igjen snart, og at det går greit denne gangen!

Skrevet

Dette var ikkje kjekk lesing. Det er heilt naturleg at du fortsatt er lei deg. Når man ikkje er ferdig med det fysiske med abortgreiene så trur eg ikkje man klarar å komme seg vidare. Eg håpar at du no får ut alt slik at du blir ferdig med blødningane. Det er søren meg drit å måtte gå gjennom (kan eg tenke meg). Sjølv har eg hatt 2 SA og 1 MA. Etter MAen (for 2 mnd sidan, eg var i veke 17, fosteret hadde dødd ca 1 mnd før) så blødde eg leeeeenge. Var på UL etter 3 veker og hadde bittelitt igjen. Heldigvis for det ut med siste mens (trur eg). No er eg endeleg i rute igjen og tenker hardt på om eg orkar dette meir. Alltså å prøve. Men alternativet er jo å godta at man ikkje får fleir barn. Det kan vere hardt det og......

Lykke til :)

Skrevet

Jeg vil også bare trøste deg med å fortelle at som Gulda fikk jeg første mens akkurat en måned etter MA (cytotec), neste mens kom aldri for jeg ble gravid :-) OG JEG ER ELDRE EN DEG, JEG HAR AKKURAT FÅTT ET 4TALL FØRST. Hadde et ukomplisert svangerskap og har fått en nydelig sønn.

Så, du har ikke nødvendigvis dårlig tid iallefall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...