Gå til innhold

hvor mye drikker dere i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes jeg drikker ganske mye i løpet av dagen.. minst 1,5 liter vann (ofte en del mer), et stort glass juice, et stort glass melk

Men likevel har jeg hatt mye hodepine og urinen er ganske mørk!

Bør jeg drikke enda mer?

Eller bør jeg ta kontakt med legen for en sjekk??

Var hos legen på fredag, og urinprøven var da helt fin, blodtrykket var som det alltid har vært og alt så veldig greit ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jammen jeg drikker dobbelt så mye som deg

1-1 1/2 liter vann, minst

3-4 glass saft/juice

nesten 1 liter melk (! vet det er mye, men har alltid drukket mye melk)

1-2 glass brus

og tar alltid en slurk vann når jeg går forbi vannkran

Mørk urin er typisk ved dehydrering, husk at en gravid kropp trenger mer væske enn normalt. Og hodepine er en nesten selvsagt følgesvenn av dehydrering... Jeg merker ganske raskt når jeg burde ha drukket mer, da kommer hodepine og er lett irritabel.

Skrevet

Jeg drikker myyye mer enn det.... Blir vel rundt 3 liter vann hver dag, også litt melk i tillegg. Går lett mer vann også, jeg blir dårlig om jeg ikke får masse vann :P Men jeg har alltid drukket mye vann da, det er ikke noe jeg har begynt med ila graviditeten.

Skrevet

Drikker iallefall rundt 3 liter vann hver dag, og i tillegg drikker jeg juice, melk og saft til måltider, så det blir en gooood del væske iløpet av dagen ja. Ikke rart jeg må opp flere ganger om natten for å gå på do hehe.

Skrevet

Jeg drikker ikke mer enn 1,5 liter, kanskje mindre, litt usikker. Plages ikke med hodepine eller mørk urin. Syns du skal sjekke for sikkerhetskyld :)

Skrevet

Merker godt at jeg er mer tørst enn vanlig, må f.eks drikke to glass til frokost i stedet for ett. Drikker ganske mye gjenneom hele dagen, men usikker på hvor mye det blir totalt.

Skrevet

men dere som drikker så mye (dobbelt som mye som meg..) hvor ofte løper dere på do da?? For jeg synes jeg løper på do for å tisse hele tiden allerede, ogd et har jeg alltid gjort (ikke bare etter jeg ble gravid)..

Skrevet

åå nå fikk jeg dårlig samvittighet...så flinke dere er å drikke vann da!!!

drikker omtrent ALDRI vann:( kanke njoe for det men syns bare det smaker heelt pyton:( så er ikke så mye sunn drikke eg får i meg om dagen...blir er del brus,te og jus........*skjerpe seg*

Skrevet

men hodepine eller mørk urin er jeg ikke plaget med da.....

Skrevet

Jøsses!!?

Jeg har lys (ofte nesten fargeløs) urin, har ikke hodepine og er i kjempeform, men jeg drikker ikke på LANGT nær så mye som noen av dere!

Tenker jeg drikker 1 liter vann (evt saft) i løpet av en dag, samt en kopp te...men sjelden noe mer. Aldri juice, brus eller melk heller (tåler ikke melk da men).

Jeg er jo klar over at man som gravid trenger 2-3 ganger mer væske enn normalt, men siden urinen er så lys og jeg ikke føler meg dehydrert, så tar jeg det ikke så tungt... Jeg mener litt at man bør drikke når man føler TØRST - tørste er vel noe vi føler av en grunn eller?

Skrevet

Jeg drikker 3-3,5 liter vann pr.dag. I tillegg blir det noen kopper kaffe, te, juice, brus og melk. Så kanskje totalt 5 liter...jøss...hehe... Men iallefall, min urin har vært mørk gjennom hele svangerskapet til tross for at jeg drikker så mye, men urinprøvene har vært fine hele veien.

Skrevet

....."Sv: hvor mye drikker dere i løpet av en dag?"....

...Sammelignet med dere: Alt for lite, tydeligvis.... Men har ikke noen problemer som jeg kan tenke meg er et resultat av det?

Hadde ikke kroppen sagt fra på en eller annen måte om væskeinntaket hadde vært altfor lite? Har normal farge på urin, ingen hodepine osv...

Hva er anbefalt inntak for gravide? Og hva er for mye?

Noen som vet?

Skrevet

Drikker alt for lite....Går stort sett kun i pepsi max,ikke bra...Men sliter med å få i meg væske...Men alle verdiene mine er helt perfekte så det er vel ikke skadelig:)

Skrevet

Her drikkes det nok for lite gitt!! Noen glass til frokost, noen glass i løpet av dagen (kanskje) og noen til kvelden.. alt for lite vann! Litt for mye juice.. men har ingen plager da, så satser på at jeg blir tørstere om jeg trenger mere vann :) Har troen på å drikke når man er tørst og spise når man er sulten jeg da! (så sant man ikke har noen problemer vel og merke!!)

Skrevet

Det går ca en liter melk, mellom 3 og 5 0.7 liters flasker med vann, og evt juice eller te.

Skrevet

Jeg drikker også litt for lite, så urinen er tidvis litt for mørk. Men da skjerper jeg meg bare litt, og drikker litt ekstra vann, så er den fin igjen til neste gang- tror ikke det er noe stress da akkurat=) Synes vann er dørgende kjedelig, og brus, juice osv bør man jo prøve å begrense litt - derfor jeg ikke bøtter nedpå for tiden.. Savner Pepsi Maxen min, men har unnet meg et lite glass i ny og ne i det siste- er jo så nærme termin nå at jeg synes jeg fortjener det hehe;)

Skrevet

En vanlig ikke gravid bør drikke ca 3 liter vann pr dag.. og en gravid bør drikke hvertfall 4-5 liter.. men dette er jo og veldi forskjellig fra person til person..

Eg sliter mye med migrene (også i graviditeten) å hvis eg ikke får i meg nok vann..å eg drikker gjerne mellom 3-5 liter om dagen...pluss andre ting.. så blir eg liggende med migrene..

løper på do ofte.. men en skal drikke og tisse ca like mye...da får kroppen det den skal ha og får skilt ut alle avfallstoffer som den skal...

Å husk.. drikker dere kaffi, te eller cola...må dere drikke mer...et glass vann per kopp kaffi

Skrevet

jaja.. i dag har jeg vært flink og fått i meg 5 flasker vann (0,7) + 4 store glass drikke i tillegg (melk, vann, juice) - så i hvert fall 4 liter drikke..

urinen er lysere - men hodepinen er fortsatt der.. :(

Men jeg fortsetter å drikke minst like mye i morgen og ser om hodepinen blir borte.. hvis ikke bør jeg kanskje ringe legen..

Skrevet

Har hørtt mange ganger at man til vanlig bør drikke ca 1,5 liter vann pr dag, selvsagt mer om man er i aktivitet som krever tilføring av mer væske.

Drikker fra 1 til 2 liter vann selv pr dag, sikkert litt lite, men får væske gjennom maten også, samt drikker et liite glass melk, et lite glass juice og en 0,33 brus pr dag . Tror ikke jeg er dehydrert...Det er utrolig forskjellig fra person til person hva man behøver - mannen min lever nærmest kun på kaffe og ca et stort vannglass i væskemengde pr dag og han har ikke noen dehydreringssymptomer, utrolig nok ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...