Gå til innhold

Hva skjer hvis man gir for kald mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker alltid å varme vannet til ca 40 grader (bruker nan) og så blande pulveret i. Men så er det slik at jeg liker å bli ferdig med blandinga og alt styret før snuppa hylskriker av sult og dermed bruker melka å bli litt kaldere enn 40 grader. Og jeg regner med at man ikke skal varme opp "kald" mme siden den skal være fersk.

Mme er ikke helt iskald da, men under 37 grader. Kan det skade? Jenta mi er forresten 4 mnd.

Fortsetter under...

Skrevet

nei det er ikke skadelig.

Men mini brukte også tid på å spise før, og jeg har alltid varmet litt på den hvis den blir litt lunken. Det gjør ingenting å varme litt på den når det gjøres innenfor en halvtime. Da er den fortsatt ganske fersk.

Skrevet

kald mme KAN gi litt luft i magen.

Skrevet

Ahaaa, det kan kanskje forklare luftsmertene hun av og til får... Da må jeg bli mye mer nøye der for jeg synes de luftsmertene er verre enn når jeg ammet henne og hadde fått i meg sjokolade, is eller noe hun ikke tåler..

Skrevet

kan være svaret det da ja:) Lykke til:)

Skrevet

her i huset liker knøtten at mme`n er blitt litt kald :) heller for kald enn for varm ser det ut til.

Annonse

Skrevet

For varm liker ikke jenta mi heller:) Men som oftest er hun så sulten at hun drikker det uansett:)

Skrevet

Hei!

Tips: Her blir det også til at jeg varmer før det er ramaskrik, men jeg setter bare flasken inni et sånt varmerør, og slik holder den varmen. Dersom du ikke har dette, funker en avis, bare rull flasken inn og stapp papiret litt oppe og nede. Fin termovirkning :)

Skrevet

Åh, takk for tips!:) Hadde helt glemt virkningen av avis!

Skrevet

Det som er greiea er at man må blande ut på 40 grader, ellers løser ikke pulveret seg ordentlig opp. Men den kan fint drikkes iskald, hvis ungene går med på det. Selv har jeg vendt babyen til å drikke romtemperert melk (ikke hver gang), sånn at han kan drikke ferdig-NAN rett fra kartongen hvis jeg ikke har muligheten til å varme opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...