Gå til innhold

Fikk støkk i dag jeg også, intens smerte men ingen blødn....

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig intenst vondt i livmorområdet som varte i ulik smertegrad i ca halvtime. Ringte legen men han var opptatt så kommer først til der i morgen. Heldigvis ikke hat hverken smerter eller blødning etterpå. Men uansett vil jeg få sjekk i morgen, om noe er galt vil jeg heller vite det nå enn å gå å gruble i ukene fremover. Regner med at legen kommer til å ta UL,da han har det og har gjort det på første kontroll når jeg har vært gravid tidl. Så nå krysser jeg fingrene for at alt er bra.Andre som har opplevd det samme??

Fortsetter under...

Jeg har også hatt det slik, smertene har vært helt intense til tider, kommer og går i perioder når de først setter i gang. Jeg var hos legevakten, og hun sa at det kanskje kan være kynnere (?), ble sendt videre på undersøkelse på sykehuset, og der fortalte legen meg at det mest sannsynlig var tarmen som reagerte på at livmoren "presset" opp organene, og at alle forandringene som skjer i kroppen kan gi slike smerter..

Så d et kan jo hende at det er dette du opplevde :)

Tarmen ja.....der sier du noe. Har vært inne på tanken på at det kan ha noe med tarm/blære å gjøre. For som regel har det gått over ei stund etter at jeg har vært på do. Men jeg har aldri hatt sånne intense smerter der før. I natt var det så ille at jeg holdt på å besvime når jeg satt på do. Men det gikk da over til slutt, og jeg har ikke blødd. Så da tenker jeg at det er OK.

Jaa, det kommer og går i kanskje en time eller to, også gir det seg. Klarer ikke å bevege meg når jeg får slike smerter, det kjennes ut som man skal besvime ja, jeg blir også kvalm akkurat når smertene kommer, så får jeg laus mage og må kaste opp (nesten). Men som sakt, jeg ble undersøkt, og på ultralyden var alt i orden :) Men smertene er intense ja! Helt forferdelig vonde :s

Var liv fortsatt : ) Hadde ganske stor tro på det siden ikke hadde noe vondt etterpå og ikke blødning,men siden smertene var så intense klarte jeg ikke å stole helt på at det var det heller. Legen var helt enig i at det var like greit å få sjekket det framfor å gå å lure på om det var liv eller ei. Har to fra før og ikke hatt noe lignende med dem. Hatt vannvittig mye kynnere de forrige svangerskapene,og dette var definitivt noe annet enn det. Utrolig grei lege! Tok UL - og der slo hjertet : ) Alt så fint ut bortsett fra oppdaget en cyste på 5 cm - men det var lite sannsynlig at det hadde gitt smerter. For å følge med på den blir det likevel ny UL om 3 uker. Mente smertene rett og slett kunne være en krampe i livmora. Kunne ta blodprøver for å se om HCG stiger som det skal,men brydde meg ikke med det - når det er liv nå slapper jeg helt av. Uansett ikke noen garanti for de neste ukene,bare godt å vite at det står bra til tross det som skjedde i går : ) 7 uker på vei nå forresten : ) Håper vi slipper mer sånne smerter : ) Igrunn godt det ikke trenger å gå helt galt om en opplever smerter og blødninger (for de som gjør det).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...