Gå til innhold

Angående de stikningene i underlivet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest om de flere ganger her og skjønner jo at det er normalt å ha dem, men, skal de være så SINNSYKT vonde?? Har hatt dem nå i 3 uker ca , og de kommer bare oftere og oftere, ikke mest mer intense!

Jeg hopper jo av smerte! :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene.. Det er veldig vondt og det er ikke mye å gjøre med det desverre. :-) Jeg prøver å ikke sitte for lenge i gangen. Det hjelper faktisk å gå litt innimellom her, men må ta noen stopp på veien :-) Ta det som et godt tegn du, at kroppen modnes:)

Skrevet

Jeg får de uansett om jeg sitter eller går, de er værst å få når jeg går for da føler jeg att bena skal svikte! Pinlig å få dem når jeg er midt i handleruta, men som regel har jeg sambo godt planta ved min side så står jeg der ikke som en tulling aleine å stønner! hehe :-p

Uff nei som du sier, godt at jeg ikke er aleine og at kroppen jobber som den skal :-)

Er førstegangs fødene så vet jo ikke helt hva som er grensen for "normalt" :)

Skrevet

Hehe, de er veldig vonde iblant ja gitt... Forloveden min skvetter til og spør nervøst "Går det bra med deg??" Eller "Er det noe gæærnt, jenta mi??!" når jeg plutselig lirer av meg høye stønn fulgt av laaange aaaaauuuuuu.... Hehe. Men det går jo fort over da, raskere enn kynnere.

Skrevet

Jeg syns også forresten de er verst når jeg går/står...så det hjelper å stoppe opp litt, krysse bena hehe, og helst sette seg ned (på noe mykt). :)

Skrevet

hehe ja må krysse bena godt selv! Pokker så vondt, tar meg selv i å tenke "neeeei" når jeg begynner å kjenne nedpress og slikt, da vet jeg hva som kommer om en liten stund :-p

Skrevet

Jeg fikk et råd fra min jordmor som har hjulpet meg masse! Kjøp/lån en stor treningsball (sånn til å sitte på). Sett deg på den, flere ganger i løpet av dagen og vrikk på rumpa mens du sitter på den. Både hoftevrikk fra side til side, og frem og tilbake med rumpa mens du sitter på ballen.

Jeg har gjort dette ca to halvtimer hver dag siden jeg fikk rådet, og det har hjulpet meg masse! Plagene med stikningene er virkelig redusert. Ikke borte, men mye mindre. Jeg lånte en ball av ei venninne, men så at de også selger sånne baller på Clas Ohlsson f.eks. for 100 kr. Så en kjempeinvestering er det ikke!

Jordmor sa også at jeg kan forsøke det samme når riene begynner, at for mange hjelper det. Har med blodomløpet å gjøre.

Skrevet

Tja, da vil jeg si at disse stikningene og nedpresset er himmelsk deilig i forhold, men skjønner hva du mener :)

Skrevet

Men dere...?

Nedpress/stikninger. Jeg har trodd at det kun er hodet til babyen som kommer lenger ned, evt at baby spenner imot og presser hodet "ibånn" liksom. Men det kjennes jo ikke alltid ut som det er det heller - er det både det, og modning? Isted kjentes det mye mer ut som modning, sånn jeg kan tenke meg det kjennes ut hvertfall hehe. Er uke 34+1.

Skrevet

En ball var ikke dum ide! Verdt å teste !:-) Kan vel brukes som sånn treningsball etter graviditeten også ;)

Hestestudina: dette lurer jeg også på , for det kjennes ikke alltid likt ut , klarer ikke helt å forklare det. Og jeg er førstegangs så kan ikke sammenligne det akkurat med noe tidligere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...