Gå til innhold

Hvor gammelt var barnet ditt når dere tok bort "nyfødt" innlegget i bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes han begynner å bli stor jeg.. men mener vi ikke tok det bort med de to andre før de hadde "kontroll" på hodet, Mini er "bare" 7 uker...

Skrevet

La petite er snart 6 mnd og vi har fortsatt innlegget. Mn på maxi cosi cabrio som vi har, har de en pute til å sitte på, den har vi tatt bort, da ble det go plass til lille jenta. Jeg syns vel kanskje 7 uker var litt tidlig. Blir så stor plass rundt hodet. Men kommer jo helt ann på hvilket sete der har. Du får kjøpt slike innlegg løse også. Seges alle steder der de selger bilstoler.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Vi tok det vekk da gutten vår bare var 7 uker. Jeg var veldig usikker, men han ble alltid så urolig når vi satt han i setet. Etter at vi fjernet det har han vært helt rolig. Jeg syns vel egentlig 7 uker er tidlig, men sønnen vår er lang og det ble trangt rundt hodet. Dessutten skle alltid lua ned foran øya hans, når han bevegde på hodet... Vi har et 4 år gammelt Graco sete som vi har arvet etter en i familien.

Skrevet

tok det bort da han var 3 mnd:) puta under rompa(maxi cosi cabriofix) tok jeg bort da han var rundt 7-8 uker.

Skrevet

3 mnd, men jeg har ikke fått med meg at det er en pute under rumpe på Maxi Cosi setet. Har dere som har det helt nye seter?

Skrevet

Hun var 9 uker, men vi kunne godt gjort det når hun var 6 uker. Jeg turte bare ikke. Hun holdt hodet fint og sånn ved 6 uker.

Skrevet

Vi måtte ta det bort da han var 5-6 uker, det ble faktiske alt for trangt. Stor gutt.

Skrevet

Jeg har ett gammelt Graco sete som har to forskjellige innlegg. Den første puta (rundt hodet) Tok vi vekk rundt tre måneders alder. Den andre puta tok vi ut nå og han er 5,5 mnd.

I den andre bilstolen vår en Graco trilogic tok jeg vekk "nyfødtinnlegget" når han var 4,5mnd.

Skrevet

takker for svar damer:)

Vi tenkte ikke å ta det bort helt ennå, men ser det begynner å bli litt trangt... har stor gutt jeg også:) Men vi prøver først å flytte selene å se om det hjelper litt;)

Skrevet

Vi tok det bort nå nettopp, lillegutt er 5 mnd. Men puta under rompa tok vi bort for lenge siden, husker faktisk ikke helt. Har også en nokså stor gutt. Jeg pleide å dra litt i kanten rundt hodet hvis det var tight når jeg hadde satt ham i setet. Og han hadde aldri lue inni der, det tror jeg ville bli for varmt (spesielt nå i sommerhalvåret). Tror man skal være forsiktig med å ta bort nyfødtinnlegget for tidlig, de trenger støtte rundt hodet (som er forholdsvis stort og tungt i forhold til kroppen) hvis ulykken skulle være ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...