Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Hvor lang utdannelse og hva er lønnen?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Tannlegeassistent er videregående utdanning, lav lønn. Tannpleier er høyskole. Stor forskjell!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 Ikke det samme:) TannHELSEassistenten assisterer tannlegen med alt som trengs. Finner frem utstyr, steriliserer, tar imot pasienter, snakker, innkjøp, innkallinger, journalskriving etc etc... Utrolig mange oppgaver. Her er utdanningen på videregåendenivå, 3 år. En tannpleier har 3årig høyskoleutdanning, og skal lette arbeidet til tannlegen. Hun/han tar bilder, pusser litt og undersøker-men om hun finner noe må tannlegen ta over. Utrolig spennende begge deler, men må (litt subjektivt) si at jeg syns tannhelsesekretæren har litt mer variert og spennende arbeidsdag;) Lønn er så forskjellig, finnes også her private og offentlige klinikker. Hilsen tannhelsesekretæren.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Har du tatt helse og sosialfag grunnkurs først da?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 Jeg gikk ferdig helseservicefag vg2 i vår og lurer på om noen vet om jeg kan ta tannhelsesekretær (tredjeåret nå) på nett eller desentralisert?? Jeg bor veldig usentralt til og har små barn:( Ser at man kan ta tredjeåret som helsesekretær gjennom NKI, men finner ikke tannhelsesekretær...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå