Gå til innhold

hvorfor er det ikke bra med lakris?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sier som mastermind: Lakris er ikke bra dersom man har høyt blodtrykk. Det er derimot veldig bra dersom blodtrykket er for lavt. Generelt sett skal blodtrykket stige av seg selv når man er gravid i slutten av andre trimester, og det generelle "rådet" er derfor at man ikke skal spise lakris. Dersom det hjelper mot kvalmen din, og blodtrykket ditt er fint så kan du jo bare spise med god samvittighet du også!:)

Lakris-dilla i svangerskapet kan virke negativt på barnets intelligens og atferd, ifølge ny forskning.

http://www.nrk.no/helse_forbruk_og_livsstil/1.6806116

Det er riktignok snakk om store mengder jevnt gjennom hele sv.skapet- 100 gram ren lakris per uke

Annonse

Huff da. jeg har spist masse lakris. Har totalt dilla på saltlakris...

og særlig god gammeldags hockeypulver hehehe, som heldigvis bare er lakris smak. Men ja, alt av lakris går ned her i gården.

Men får vel prøve å trekke litt ned på det... særlig siden jeg hadde for høyt blodtrykk tidlig i svangerskapet.

jeg leste en artikkel om det som har med at lakris ikke var bra for gravide. å i og med det var en av de få tingene, som fikk kvalmen min til og bli bedre, så kjente jeg på panikken. jeg snakket både me lege og jordmor og de sa de aldri hadde hørt om det, å ville anse det som helt trygt å spis lakris. å nå eg jeg kommet til uke 27, og alt er bra er medoss. så tror legen og jordmor hadde rett...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...