Gå til innhold

noen som har barn som går på skole på holmlia eller hauketo? eller som selv har vokst opp der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet dere noe om skolene? miljøet?

er det bra for barn der?

hvordan er det å være norsk med så mange andre nasjonaliteter?

Skrevet

Vi bor på Holmlia :) Og vi trives veldig godt her ..

Nå har ikke vi barn som går på skolen enda, en sønnen vår går i en flott bhg .

Her er det kort vei til stranda, svømmehall, mange lekeplasser, fotballbaner ,flott tur stier,trenigs senter med spa, biblotek nærsenter med : Vinmonopol,apotek,matbutikker,frisør,lege,tannlege,politi,bok/lekebutikk,blomsterhandel.

Her hvor vi bor er det nesten bare nordmenn og samme i bhg .Har ikke inntrykk av at det bor flere utenlandske her enn andre steder ..

Kan anbefale Holmlia på det varmeste :)

Skrevet

så bra! trodde det var ca 80-90 % invandrere på holmlia jeg og var redd for at det ikke skulle begyne noen nordmenn i førsteklasse neste år.

altså jeg er ikke mot invandring, vil bare ikke at vi skal være de eneste norske.

hvor på holmlia bor du? hvilken barneskole sogner dere til?

tenker dere at dere skal bli boende?

Skrevet

bor på hauketo, tror det er ca 50/50 norske/innvandrere her. trives veldig godt, i bhg er det fler norske enn innvandrere faktisk, men har ingen barn i skolealder

Skrevet

Hvis du i utgangspunktet er skeptisk til det høye innvandrertallet, så hadde jeg ikke begitt meg ut på å flytte dit. Det finnes flere andre steder i Oslo med mindre innvandrere, og helt ok priser...

Hvis du i hovedsak har bestemt deg for å flytte til Søndre Nordstrand bydel, så er f.eks Øvre Prinsdal et noe mindre belastet område?

Dette er jo en bydel som i utgangspunktet er ganske belastet da, jeg har bodd der selv men kunne ikke tenke meg å la barna mine vokse opp der...

Skrevet

50/50 er perfekt i grunn :)

holmelia fremstår som mer koselig i bebyggelsen en prinsdal, men fin på prinsdal også. var selv en dag på prinsdal barneskole som liten. fikk være med en venninne og da det var veldig fint :)

vil ha best mulig skole med minst mulig bopris

Skrevet

Vi bor rett bak holmlia kirke ,storfjellet heter det her .Vi som bor her kaller det bare Holmlia Hills .hehe

Er ikke helt sikker på hvilken skole vi sogner til ,men vet det er flere skoler her bla rosenholm skole, hallagerbakken skole og toppåsen skole .

Holmlia har et ufortjent dårlig rykte :(

Skrevet

22:51 var meg .

Skrevet

Mamman til Will: Dere sogner til Lusetjern i utgangspunktet... :-)

Bor og jobber på holmlia. Jobber på en av barneskolene. Det er et flott miljø her ute. Har ingen betenkligheter med å la mine barn begynne på skolen her ute, og jeg jobber jo her selv, så jeg kjenner det innenfra.

Skrevet

takk for mange svar :)

det fine med et dårlig rykte er at det blir billig å bo der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...