gulterkult Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Står på pulverpakken at man skal avkjøle det kokte vannet, men kan man "jukse" med å tilsette kaldt vann istedet? og da må det vel i tilfelle være kokt? tenker bare at det må jo ta litt tid å få vannet avkjølt...
EleResa Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Om du blander ferskt kokt vann med avkjølt kokt vann tar det kortere tid å tilberede maten, det er helt ok. Men det avkjølte vannet må være kokt ja. Ellers går det ikke så veldig lang tid å avkjøle under rennende vann fra springen, men det kjennes ut som en evighet når ungen skriker seg sår og man selv er litt stressa
NostraStoria Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 Kaldt kokt vann ja hvis ungen er enda veldig liten..mindre enn 4-5 mnder. Har et tips til deg, ha ferdig lagret flasker med kokt vann i kjøleskapet. Da er det bare å varme opp og blande i mme. Blir flasken litt for varm kan du ta flasken under springen i kaldt vann.
Hanna30 Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Lurt å ha en termos med kokt kaldt vann og en med varmt stående. Da går det kjempefort! Jeg bruker å gjøre klar flasker med kokt kaldt vann og malt i, og så bare varme i mikroen til drikketemperatur og så ha i pulveret. Selv om det står at det skal blandes på 50 grader på Hipp-pakkene, så går det helt fint å løse opp pulveret på 40 grader også.
gulterkult Skrevet 14. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2010 ok, takk for raske svar!!! hvor lenge holder kokt,kaldt vann seg i kjøleskapet da? kanskje koke opp på morgenen og bruke det opp i løpet av dagen?
n74 Skrevet 14. september 2010 #8 Skrevet 14. september 2010 Kokt vann holder seg visstnok bakteriefritt i ett døgn:-)
EgG Skrevet 14. september 2010 #9 Skrevet 14. september 2010 Jeg har gitt jenta mi mme fra fødselen og jeg har kokt vann på morgene (1L), fylt over i termos og mugge med lokk for så å bruke utover dagen. Når jeg lager en flaske tar jeg å fyller opp den mengde vann jeg skal ha for så å varme til drikkeklart i micro.
gulterkult Skrevet 14. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2010 ahaaaa! det siste her hørtes lurt ut EgG! den falt i smak! jeg gir bare på kvelden, så det er ikke noe stress egentlig, men jeg liker å ha litt kontroll og slippe stressituasjoner og hyling... men når far skal gi på natta i helgene er jo dette veldig lurt! takk for alle svar
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 14. september 2010 #11 Skrevet 14. september 2010 Jeg koker vann og heller det i flaskene som jeg setter i kjøleskapet. Da er de ferdige til å varmes i mikro ovnen
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 14. september 2010 #12 Skrevet 14. september 2010 som skrevet over, er babyen mindre enn 4mnd skal det vel kokes ja. Når h*n blir 4 mnd kan man slutte å koke vannet. jeg koker enda til mme og grøt, er så lettvint i vannkokeren. men mini drikker vann rett fra springen
1+1 :) Skrevet 14. september 2010 #13 Skrevet 14. september 2010 Jeg lager på denne måten som blir sagt over. Kokt vrmt vann + kokt kaldt vann.. Men jeg lager melka kvelden i forveien. Di 4 flaskene som trengs dagen etter. Kjølte dem ned og satte dem i kjøleskapet. Så varmer jeg bare melka opp i mikro eller vannbad. Dette gjorde de på sykehuset på nyfødt. Så derfor gjørt jeg også dette. Går så myyye raskere å få klar melka når gutten skriker da... Å gjør ting mye enklere å ta med mat på tur og sånn...
NostraStoria Skrevet 15. september 2010 #14 Skrevet 15. september 2010 Gutt 2010 - Grunnen til at en gjør klar vannet og ikke melka er fordi det kan danne seg melkebakterier. Det står på pakken at en skal alltid gi fersk melk til ungen, dvs nylaget. Så anbefaler ikke å ha ferdig utblandet melk, men ferdig kokt vann klart i flasker i kjøleskapet. Tar 20 sek ekstra å ta oppi pulveret før du rister flaska.
gulterkult Skrevet 15. september 2010 Forfatter #15 Skrevet 15. september 2010 mini er litt over 4 mnd nå, kan jeg egentlig slutte å koke vannet i det hele tatt da? leste noen andre som sa man bare kan ta vann rett fra springen...
NostraStoria Skrevet 15. september 2010 #16 Skrevet 15. september 2010 Stemmer det. Nå er det bare å ta vannet fra springen i flaska rett før oppvarming! Mindre arbeid Har ikke hs sagt dette til deg?
1+1 :) Skrevet 15. september 2010 #17 Skrevet 15. september 2010 Jeg har blanda ferdig melka dagen i forveien fordi di gjør dette på nyfødt på sykehuset. Kan varmes opp en gang etter den er kjølt ned uten problem... Fikk beskjed på sykehuset om at dette er helt ufarlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå