Gå til innhold

noen lærere her? ift. permisjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva lønner seg for å få lengst mulig permisjon? Har termin i november og ønsker at lillegutt skal få slippe å begynne i barnehage før januar 2012.

Hvor mange ferieuker har vi lærere under permisjonen?

Er det noen som har erfaring...må vel ta 100 % lønn i 36 uker og to mnd ulønnet permisjon, det er vel det jeg har forstått lønner seg økonomisk sett?

Glad for litt hjelp her, da jeg må ta en avgjørelse ganske snart:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er lærer og har søkt om permisjon med 100% lønn i 46 uker. Hvis du vil ha lengst mulig permisjon bør du velge 56 uker permisjon med 80% lønn.

Min formel for å regne ut når permisjonen er over er følgende:

Start permisjon(3 uker før termin) + 46/56 uker permisjon + 26 virkedager ferie for lærere i fødselspermisjon (dokumentasjon på dette finner du i tariffen)= permisjon slutt.

I "formelen" over er det ikke tatt hensyn til pappapermisjonen da.

Skrevet

Takk for svar:)

Vil det si at vi har bare 5 uker ferie ila året og ikke 2 mnd på sommeren når vi er i permisjon.

Det vil da si for meg 36 uker 100% + 8 uker ulønnet + 5 uker ferie = 49 uker tilsammen. Så kommer Pappas 10 uker etter det igjen?

Skrevet

Ja, vi mindre ferie fordi det er andre ferieregler når man er ute i fødeselspermisjon. Du kan jo lese mer her:

http://www.utdanningsforbundet.no/no/Lonn-og-arbeidsvilkar/Juridisk-hjelp/Juridiske-temaer/Fodselspermisjon-og-ferieavvikling/

Det som er sikkert er at det ikke er så lett å regne ut. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg tatt kontakt med fagforeningen din, de har peiling. Eller NAV forsåvidt, men du får nok mest håndfast info fra fagforeningen din.

Hvis jeg forstår deg riktig så har du tatt med 10 uker med pappa permisjon i utregningen din siden du har satt opp 36 uker med 100% og ikke 46.

Håper det hjelper litt, men det er ikke lett å få 100% informasjon om akkurat dette....

Skrevet

Som lærer kan du ta ut 5 uker ferie i løpet av permisjonen. (All annen ferie er for lærere avspasering som man tjener opp gjennom å jobbe på kvelder osv. I perm jobber du jo ikke opp noe avspasering.)

Jeg/vi har valgt 100% lønn, dvs 46 uker begge gangene. Sist begynte jeg å jobbe igjen i januar mens pappaen tok 12 uker, denne gangen blir det til at jeg tar 36 uker, og så tar jeg en mnd ulønnet perm og begynner på jobb igjen 1. august neste år. Pappan tar sine 10 uker når skolene starter igjen.

Jeg kunne vel tatt to mnd ulønnet perm før det ville blitt øknonomisk nesten likt med å ta perm med 80% lønn.

Du får regne på det. Husk at pappan må ta samme prosenten som deg, så hvis han tjener mye mer enn deg, vil det sannsynligvis lønne seg samlet sett at dere tar 100% og så en del ulønnet på deg.

Skrevet

Hei... Jeg er også ærer og ha nylig startet på foreldrepermisjonen min.

Jeg har snakket med Nav om avspasering og ferie for lærere. Svaret jeg har fått, skriftlig, er at dersom man jobber 100% i fast stilling, likestilles avspasering med ferie og man kan dermed forskyve/utsette permisjonen tilsvarende.

Dette vil da f.eks gjelde i skolens/elevenes sommerferie.

Dette skal jeg selvsagt gjøre!!! Permisjonen løper tom elevenes ferie og starter opp igjen ved elevenes skolestart.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har termin 10.10 og er lærer. Skal ha 36 uker med 100 % lønn. Da er permisjonen min ferdig 30.mai. Jeg skal så jobbe i 3 uker til skolen slutter for sommeren mens pappaen har pappaperm, deretter er jeg hjemme i hele ferien, med lønn ettersom det holder å være tilbake igjen i jobb før ferien for å få tilbake retten til avspasering på sommeren. Så fortsetter jeg å jobbe etter sommerferien. Men kun i 80 % stilling hvis jeg fåt det invilget. Så er jeg hjemme 1 dag i uka, mannen min tar og fordeler ukene sine ved å jobbe 40 % og ha permisjon 60%, dvs han er hjemme 3 dager i uka og mamma/svigermor passer 1 dag i uka. Da får vi det til å gå rundt til jul. Og har også tenkt å vente med barnehageplass til jan2012.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...