Gå til innhold

noen lærere her? ift. permisjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva lønner seg for å få lengst mulig permisjon? Har termin i november og ønsker at lillegutt skal få slippe å begynne i barnehage før januar 2012.

Hvor mange ferieuker har vi lærere under permisjonen?

Er det noen som har erfaring...må vel ta 100 % lønn i 36 uker og to mnd ulønnet permisjon, det er vel det jeg har forstått lønner seg økonomisk sett?

Glad for litt hjelp her, da jeg må ta en avgjørelse ganske snart:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er lærer og har søkt om permisjon med 100% lønn i 46 uker. Hvis du vil ha lengst mulig permisjon bør du velge 56 uker permisjon med 80% lønn.

Min formel for å regne ut når permisjonen er over er følgende:

Start permisjon(3 uker før termin) + 46/56 uker permisjon + 26 virkedager ferie for lærere i fødselspermisjon (dokumentasjon på dette finner du i tariffen)= permisjon slutt.

I "formelen" over er det ikke tatt hensyn til pappapermisjonen da.

Skrevet

Takk for svar:)

Vil det si at vi har bare 5 uker ferie ila året og ikke 2 mnd på sommeren når vi er i permisjon.

Det vil da si for meg 36 uker 100% + 8 uker ulønnet + 5 uker ferie = 49 uker tilsammen. Så kommer Pappas 10 uker etter det igjen?

Skrevet

Ja, vi mindre ferie fordi det er andre ferieregler når man er ute i fødeselspermisjon. Du kan jo lese mer her:

http://www.utdanningsforbundet.no/no/Lonn-og-arbeidsvilkar/Juridisk-hjelp/Juridiske-temaer/Fodselspermisjon-og-ferieavvikling/

Det som er sikkert er at det ikke er så lett å regne ut. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg tatt kontakt med fagforeningen din, de har peiling. Eller NAV forsåvidt, men du får nok mest håndfast info fra fagforeningen din.

Hvis jeg forstår deg riktig så har du tatt med 10 uker med pappa permisjon i utregningen din siden du har satt opp 36 uker med 100% og ikke 46.

Håper det hjelper litt, men det er ikke lett å få 100% informasjon om akkurat dette....

Skrevet