Gå til innhold

Jeg kan nesten ikke vente med å fortelle barna at de skal få en lillesøster eller lillebror!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

De er 6,5 og 4 år - og de har snakka masse om vi kan få en baby og koser med de babyene vi har hatt i familie og vennekrets. De kommer til å bli så glade og stolte! Men jeg er bare i uke 10, å syns vi må vente til etter uke 12 før vi sier noe. Hva gjør dere?

Syns det er greit å vente mtp om noe skulle gå galt, og for å gjøre ventetiden litt kortere for dem :)

Fortsetter under...

Åh jeg vet. Jeg også gleder meg veldig til det. Har en jente som akkurat har blitt tre og hun har en baby i magen senv hele tiden.

Skal jo på ultralyd i morgen er da 11 + 5 og ser alt bra ut da må det jo gå bra..... eller ( skrekk)

Tenker kanskje å fortelle henne det på fredag.

Skulle egentlig gjerne ha ventet enda lenger både for å være enda sikrere og for å korte ned ventetiden for henne men vet rett og slett ikke om jeg klarer.

Mine er 6,5 år og ei som blir 4 i november.

Har tenkt meg på ultralyd i uke 11-12, så tenker vi sier det etter ultralyden. Tror ikke vi kan drøye det lenger da, pga at jeg må si det på jobb pga tilrettelegging osv.

Hei!

Gleder meg så til å fortelle dattera vår om det vi også. Hun fyller 5 år neste mnd, og nå går a rundt og lurer på om ikke mamma snart kan få en baby i magen=) Hun tror jeg må på sykehuset for å få ordnet det, så hun sier at hun kan ringe og høre om vi kan få komme dit snart...he he...På tide med sannheten snart kanskje;)

Er 10+5 i dag, skal på en ultralyd neste torsdag, så da får vi se om vi sier noe etterpå. Har egentlig lyst til å vente litt til, så ventetiden ikke blir så lang for henne, men er ikke lett å holde på denne hemmeligheten gitt!=)

Vår gutt er 2 år, så vi lurer mere på hvordan vi skal få han til å forstå at søsken er på vei. Er bare 8 fullgåtte uker nå, så vi har jo ennå god tid :) Men jeg prøver å gjøre han oppmerksom på babyer når vi ser det på Tv og i bøker, og han begynner nå å kjenne igjen babyer.

her hos oss vil det jo også bli en veldig stor overgang, ettersom det er to små spirer som vokser inni magen min, så vi lurer på om vi kanskje burde begynne forberedelsene litt tidlig, slik at ikke 2 åringen får sjokk...han vil jo være nærmere 3 når de kommer, så vi haper han vil forstå litt mer da :)

Spennende er det jo når barna blir storebror/søster!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...