Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos jordmor i dag, og alt stod bra til med turboloppa i magen, puls 136, snudde seg og "lekte" mens jeg var der, lå med hodet nedover som sistgang, men lå ikke like langt ned. Ligger fortsatt slik at hun kan turne så mye hun vil og orker.

Ingen utslag på urinprøva (hadde +1 på leukocytter for 2 1/2 uke siden), blodprosenten var fin etc etc.

Men, det jeg la merke til vel hjemme var at symfysemålet ligger nå høyere enn tidligere. Har ligget 1 cm (altså en strek) over den røde streken hele veien, men nå 2-2 1/2 cm over... Jordmora spurte meg riktig nok om jeg syntes jeg var stor etc... Var innmari stor med eldstejenta også, og hun veide bare 2,5 kg ved fødsel... Skal på vektestimering og leiekontroll i uke 37 (33+3 idag, 33+4 iflg jordmor) pga flere overraskelser under forrige fødsel.

Noen med en formening om det økte symfysemålet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ha noe med hvordan ungen ligger, min dytter seg utover så plutselig hadde jeg høøøøyt sf mål i forhold til "vanlig"

Skrevet

Når du nevner det, så kan nok det stemme:) Magen var ekstra stor i dag i forhold til tidligere kontroller

Skrevet

Jeg sa til JM i dag at det så ut som tulla sto på alle fire der inne, for magen var så stor... og hun mente det kunne stemme at hun presset seg opp.....for jeg ligger vanligvis LANGT under det grønne området, og gjorde det i dag og, men hadde økt nesten fre ruter opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...