Snellamedto Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Jeg fikk beskjed om å melde meg på ved ultralyd, og den var på torsdag, og da sa jordmor at jeg kunne ringe og melde meg på så slapp jeg å gå til skranken som var et helt annet sted. Det gjorde jeg, og fikk beskjed om at det var fullt!! Hva skal det bety liksom? Burde ikke alle få plass? Er det krise om vi ikke får gått på det eller...? Er førstegangsfødende og helt grønn og ville gjerne ha fått plass der.. Har termin i slutten av januar.
Makko med to små gutter Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 For meg var svangerskapskurset gjennom helsestasjonen HELT bortkastet! Vi lærte kort og teknisk om hvordan en fødsel foregår (helt ærlig INGENTING var nytt selv om jeg ikke kunne noe), og en rask omvisning på føden. - Gjør deg/dere kjent nok på sykehuset til at dere veit hvor det er lurt å parkere, og hvor dere skal henvende dere (i trondheim er det forskjell på dag og natt). Og lån en bok på biblioteket om svangerskap og fødel (gjerne ikke en veldig gammel en).
Spybøttå Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 Eg va ikkje på svangerskapskurs sist gang, og har heller ikkje tenkt meg på det denne gangen. Når eg va fødeavdelinga sa jordmødrene der at dei som ikkje hadde vore på kurs var meir mottagelige for informasjon, og var ikkje så opphengt i å følga alt ordrett som blei sagt på kurset. Siden ingen fødslar er like eller ein kan spå evt. komplikasjonar trur eg det er like greit å ta det som det kjem, uten å ha forberedt eit heila opplegg, og så ender det kanskje med eit hastekeisarsnitt. Så nyt heller resten av svangerskapet, og tenk at dette er kroppen din faktisk skapt for uten kursing!
mastermind Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Jeg var ikke. Jordmor snakka om at hun skulle få igang et, men det ble aldri noe av. Bare glad det ikke var noe jeg. Hadde ikke så lyst å sitte det og snakke med mange andre. Ser ikke helt hva jeg skulle fått ut av det. Mye mer moro med samtaler etterpå i barselgruppe osv! Da har man fått barnet og kan diskutere rundt det å være nybakt mamma. Fødselen kan du ikke planlegge likevel.
*Lilly* Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 vi var på svangerskapskurs med førstemann på Ullevåll. Vet ikke hvor du bor, men det finnes sikkert på sykehuset du skal føde..veldig nyttig synes jeg, de gikk gjennom fødsel og tiden etter at barnet kommer, og omvisning på fødeavdelingen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå