Leen Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Hei hei. Jenten min er redd for å sitte på do. Hun vet når hun tisser og når hun besjer, og hun vet at dette gjøres på do, men hun nekter å prøve å sitte der selv. Hun hår godt språk, og forstår mye. Potte er også ukult og uaktuelt å sitte på. Jeg har på ingen måte presset henne til dette noen gang, jeg bare spør henne innimellom om hun ønsker å prøve å sitte, og da blir hun bare helt galen og nekter. Jeg stresser ikke med å få henne tørr, men jeg syntes det hadde vært kjekt om hun kunne begynt å øve litt på å sitte på do. Er det noen der ute som har tips eller råd om hvordan jeg kan få vekk denne frykten hennes for do? Finnes det noen bøker jeg kan lese for henne om dogåing? Eller må jeg rett og slett bare sitte meg ned og vente stille og rolig på det store gjennombruddet?
lille sprelle Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Det finnes diverse bøker - spør på biblioteket gjør potte/doturen til en fest! En spesiell ting dere gjør bare når hun sitter der (en bestemt bok hun er glad i, bestemte figurer dere leker med, såpebobler - hva som helst, bare det kun er når hun sitter på potta/do og at det er stas). Snuppa her sitter både på potte/do med og uten dosete. Det ser ut til at hun foretrekker potta og det kan jeg egentlig skjønne - den er jo litt mer i riktig høyde.....
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Min gutt var også sånn. Valgte å ikke stresse med det. Det kom av seg selv, og den dagen han valgte å prøve selv var han superstolt. da var han vel rett før tre år...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 http://www.mytoys.de/Funny-Toiletten-Trainer-Kiddyloo/T%C3%B6pfchen-Toilettentrainer/Pflege/KID/de-mt.ba.ca02.11.04.03/1603002 hva med å kjøpe en slik?Vi har en og den gjør at ungene fint klarer å gå på do selv og de synes den er tøff ;-) Vi setter den på selv når vi har vært på do slik at den står det alltid. Nå klarer eldstemann på tre å sette den på selv også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå