Gå til innhold

Må det være rosa bånd i dåp?

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Jeg planlegger dåp i nyttårshelgen til vår ufødte (- liker å ha oversikt tidlig) jente. Men jeg syns det blir så mye rosa. Er det lov å bruke anne farge på sløyfen på dåpskjolen feks? Gult, rødt, lilla osv?

Jeg tenker spesielt på en kraftig lillafarge, type adventsnyansen.

Hva tenker dere om det? Er det lov eller fy-fy?

Takk for alle tilbakemeldinger!

Fruen

Fortsetter under...

Bruk akkurat det du vil du :)

Vi tenkte på dåp i romjulen, og da hadde jeg brukt rødt bånd :)

Nå blir det noe senere grunnet praktiske årsaker, og da velger jeg det hvite båndet.

Synes ikke det måtte være rosa og lyseblått.

Er jo bare flott å velge andre farger, den typiske rosa og blåfargen som bruker å være er relativt blasse farger spør du meg og spesielt om barnet har mørke farger er det flott å bruke litt kraftigere farge :)

Vet om ei som brukte vinrøde sløyfer og det var helt nydelig :) adventstiden er forresten over nyttårshelgen :) Men lilla er pent uansett :)

Annonse

Nei, de måikke være rosa eller blå bånd :) Men hehe jeg brukte gammelrosa fløyelsbånd, men så er jeg temmelig rosa av meg da :P Men synes hvite hørtes nydelig ut, av deg som foreslo det :)

Tror jeg kunne benyttet både dusgrønt, syrinfarget, rødt, hvite romantiske blonder som pynt og de fleste andre farger... Men kanksje ikke gult :S Er ikke det falskhetensfarge eller noe sånt? Nei, aner ikke altså, jeg er ikke så god på fargenes betydning, men grønt er vel håp? Rødt kjærlighet eller noe slik... Men gå for den fargen du liker best og som du føler passer aller best :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...