Gå til innhold

Kaffe og alkohol under prøveperioden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om dere kutter ned på kaffe og alkohol når dere "prøver å bli gravide" ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det. Drikker ikke alkohol i det hele tatt, men så drakk jeg ikke så mye fra før av heller at det gjør noe da.

Kaffien er nede i en minimal mengde. Kunne tidligere drikke opptil 8 kaffe om dagene, og nå er jeg nede i kun et par kopper i uken, om det i det hele tatt blir drukket kaffe.

Men så har jeg sluttet å røyke også da, så da er ikke kaffien samme kosen som den engang var, så det er helt naturlig at det blir en hel del mindre kaffe uansett.

Skrevet

Jeg drikker noen kopper kaffe til dagen nå. Men kommer til å kutte ned på det hvis jeg blir gravid. Alkohol blir det ikke så mye av fra før av uansett, så nei til den :)

Skrevet

Drikker ikke kaffe og holder meg unna alkohol fra el til mens. Men fra mens til el tar jeg gjerne en cider eller to =) Jeg føler dette er helt greit for meg =)

Skrevet

På besøk fra 3.tri... Jeg droppet alkohol mellom EL og mens. Fortsatte å drikke min daglige latte, og det har jeg gjort gjennom hele svangerskapet minus de ukene i starten hvor jeg var kvalm. Men har aldri vært storkonsumer av hverken det ene elle det andre.

Skrevet

jeg drikker i utgangspunktet lite kaffe, alt ettersom hvilken vakt jeg har på jobb, har jeg tidlig drikker jeg gjerne 2-3 kopper, andre vakter er det 0-1 kopp om dagen, drikker ikke kaffe hjemme, er eventuelt om jeg er på kafe så tar jeg en kaffe mocca.

Alkohol har jeg hatt som regel at jeg ikke drikker mellom EL og IKM men har hendt jeg har drukket likevel.

Det skal sies at jeg drikker sjelden, ca annenhver måned, men nå har jeg bestemt meg for å være avholds, siden det har tatt så lang tid ønsker jeg nå å holde meg unna alt som kan røre på fruktbarheten.

Skrevet

Drikker ikke så mye kaffe, og endrer ikke på dette, verken nå eller når jeg er gravid (men det begrenser seg selv når jeg er kvalm).

Drikker lite alkohol, men lurer litt på hva jeg skal gjøre når jeg skal på ferie til utlandet neste måned. Da pleier mannen min og jeg å drikke vin til maten hver dag.... Får se når i måneden det er, men det er mulig jeg dropper alkohol helt. Ble veldig fort gravid sist, men hvis man må vente en stund er det jo kjedelig å være avholds da!

Skrevet

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

kjempelurt!!!!

gjør det.

alkohol er kjempeviktig å kutte helt ut

sist jeg ble gravid så dro jeg på fest to ganger ante ikke at jeg var gravid, hadde tatt en test og den var neg. dro ordentlig på fylla... Fikk litt feber etter helgen og på tir etter den helgen var testen litt pos.og jeg var gravid. da må embryoet vært skikkelig"full" x 2 ganger i sin uke 2, ikke bra tror jeg. Hadde tom fostersekk ved ul uke 6, måtte vente en uke for lengen mente kanskje det var noe der om en uke i uke7, men ingen ting, måtte ha utskrapning. Legen mente den embryoet var gått til grunne i uke 5 etter str.på forstersekken, det vil si da embryoets uke 3. Jeg mistenker alkoholbruken som skyld i det, da jeg var totalt dritings 2 ganger. Nachspeal, full over mange timer. Gravid igjen nå, ikke rørt alkohol annet enn å smake, er så mye gladere og tryggere, ikke så redd for at det skal gå galt hele tiden som sist...

Lykke til!!!!!

Klem

Skrevet

Jeg kuttet noe ned på kaffe i starten, men nå har jeg kuttet den helt.

Drikke alkohol gjør jeg nok fra tid til annen, jeg klarer ikke slutte å leve fordi jeg er prøver. Men går jo ikke på grisefylla da, og passer ekstra på når jeg er i andre halvdel av syklusen.

Skrevet

Jeg lever som normalt jeg. Drikker aldri mye uansett om jeg er prøver eller ei :)

Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Tror man skal leve så normalt som mulig i prøveperioden. Men unngå å drikke mye alkohol etter eggløsningen. Selv drikke jeg ingenting etter eggløsningen.

Har vært gravid 3 ganger.

1. barn (født 1998): Da var det "lov" for gravide å drikke 1 glass vin. Jeg gjorde det kanskje 5 ganger i løpet av svangerskapet, spiste myke oster, røykte før jeg fant ut at jeg var gravid (sluttet når jeg fant det ut), ingen folat, spiste salami. Fødte en nydelig datter 9 dager etter termin.

2. barn (født 2008): Drakk alkohol før jeg fant ut at jeg var gravid. Ingenting etter. Begynte med folat i uke 3, da jeg fant ut at jeg var gravid. Ingen kaffe, ingen myke oster, spekemat o.l. Fødte nok en nydelig datter 5 dager etter termin.

3. svangerskap (2010): Begynte på folat 1 mnd før graviditet, drakk ingen alkohol etter eggløsning, spiste ingenting som gravide ikke skulle spise, skrubbet grønnsaker, gjorde alt riktig etter boka. Endte i spontanabort i uke 14 :(

Så når mammaen var flinkest, så gikk det ikke bra :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...