Gå til innhold

Hvor sikker er Clearblue Digital med ukeindikator?

Anbefalte innlegg

Jeg er ca 5+4 i dag ( etter IVF). Burde jeg ikke fått 3+ på testen da? Fikk 2-3 uker og det fikk jeg også for snart 2 uker siden...Jeg er så bekymret for at noe er galt denne gangen også. Ingen symptomer annet enn murringer i underlivet og trøtthet.

Grugleder meg til UL i uke 7, men dagene går så sakte :-(

Fortsetter under...

Jeg trur nok at den skal være veldig sikker... for meg stemmer den veldig bra. Men mener det stod på vedlegget at du kunne få forkjellig resultat hvis du tok den to ganger. Trur da at de anbefalte at man tok en til senere, ettersom hvor langt ut i graviditeten du var og når på dagen du tar den. Hormonene endrer seg veit du:) mener det stod en bra forklaring på hvorfor det kunne komme avvik..

Jeg trur nok at den skal være veldig sikker... for meg stemmer den veldig bra. Men mener det stod på vedlegget at du kunne få forkjellig resultat hvis du tok den to ganger. Trur da at de anbefalte at man tok en til senere, ettersom hvor langt ut i graviditeten du var og når på dagen du tar den. Hormonene endrer seg veit du:) mener det stod en bra forklaring på hvorfor det kunne komme avvik..

Den skal vel være veldig så sikker den da:) Gratulerer med graviditeten, for det er jo ingen tvil om at du er gravid......

Også er det jo en UL som vil si hvor langt du er på vei med sikkerhet. Mulig den viser dette fordi du har mye hCG??? Bare gjetting altså men en tanke som slo meg.....bruker du noe hCG støtte??

Masse lykke til videre i svangerskapet:) Klem

Jeg tok en slik test da jeg ifølge første dag av siste mens var 5+6 uker på vei. Ukeindikatoren visste 1-2. Dette kan jo ikke stemme... Så jeg vet ikke om jeg stoler helt på den. Har kjøpt en ny en som jeg skal ta i morgen for å se om det er noen endring. Da er jeg ifølge terminkalkulatoren 6+6. Blir også litt engstelig av dette... Men du må jo vite veldig nøtaktig når du ble befruktet også, så det syns jeg var merkelig. Ta en ny en, er jo ikke sikkert den stemmer!

Også er det jo viktig å teste med morgenurin...slik at den ikke er utvannet...da synker jo selvfølgelig hormonnivået. På meg stemte den helt.

På ULèn får du endelig svar - masse lykke til!!!

Annonse

Takk for svar og lykkeønskninger!

Jeg bruker ikke noe form for hcg støtte. I og med at det vi har satt inn egg så vet jeg jo nøyaktig hvor langt jeg er på vei. Og etter mine beregninger skulle jeg da ha fått 3+ på testen. Brukte ikke morgenurin i dag, men prøver igjen om et par dager :-)

Sist graviditet endte i ex-u og derfor er jeg veldig spent og nervøs denne gangen! Håper det går riktig vei...

Altså det står at 2-3 = 4 til 5 uker på vei, du er jo bare 4 dager over 5 uker,,,,,. Kan være at du hadde mer konsentrert urin sist du testet?! Og at det rett og slett er tilfeldigheter, at med mer konsentrert urin at du ville testet 3+ i dag.

Har tatt en test i dag som viste 2-3 og jeg er 4+6 i dag så det stemmer. Sist jeg var gravid som endte i en MA viste den også riktig ved to forsøk.

Skjønner at du blir urolig hadde blitt det selv også. Prøv å ta en til. Pass på at urinen er "ekstra"konsentrert morgenurin.

Masse lykke til!

klem

• 2 år senere...

Annonse

vet dere hva? Jeg tror ikke dere skal henge dere så opp i en test som viser antall uker jeg. Virker jo som enkelte av dere rett og slett blir redde dersom den ikke viser nøyaktig det svaret dere vil ha!!!

Kjøp en test uten indikator, tiss på pinnen, viser det et kryss eller to streker så hopp i taket, rop JIPPI!!!! Og slapp av! gratulerer du er gravid :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...