gulda Skrevet 14. september 2010 #1 Del Skrevet 14. september 2010 Ikke så lenge siden jeg var inne i februar-klubben. Håper denne spira klorer seg bedre fast! Nå er jeg bare så utrolig glad og føler meg så heldig!!! Føler jeg har alle symptomer i boka, og ikke særlig i form. Men så er det så utrolig verdt det! Gleder meg til månedene fremover, og nyter at jeg er gravid igjen! Fikk bekreftelsen på søndag, men har allerede rukket å bli godt vant til tanken. Har en fra før. Skulle gjerne hatt kortere avstand mellom dem, men går ikke alltid som en ønsker.. Han er 2,5 år nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319949-er-s%C3%A5-glad-for-%C3%A5-v%C3%A6re-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverigjen:) Skrevet 14. september 2010 #2 Del Skrevet 14. september 2010 så glad for å være her jeg og! skulle også vært i feb.klubben 3mnd fra eller til i den store sammenhengen,,,,,, så lagt det bak meg! håper at det går bra denne gangen! lykke til til oss;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319949-er-s%C3%A5-glad-for-%C3%A5-v%C3%A6re-her/#findComment-142321579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Popelko Skrevet 14. september 2010 #3 Del Skrevet 14. september 2010 Var du her inne i 2008 også ? Mener jeg huske nicket ditt Har en sønn på snart 2. Håper og krysser fingra for deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319949-er-s%C3%A5-glad-for-%C3%A5-v%C3%A6re-her/#findComment-142321967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bebés'ilvousplâit Skrevet 14. september 2010 #4 Del Skrevet 14. september 2010 Velkommen og gratulerer så mye! Vi har også et barn på 2.5 år + en på 7. Eldstemann var 4.5 da han ble storebror (ikke planlagt at det skulle bli så stor aldersforskjell, men som du sier - det går ikke alltid som man ønsker), men ungene har i dag masse glede av hverandre, leker og ler sammen. Aldersforskjell har ikke nødvendigvis så mye å si, har søsknene kjemi kan de ha like fint samspill om det er 5 år mellom dem som 1:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319949-er-s%C3%A5-glad-for-%C3%A5-v%C3%A6re-her/#findComment-142322295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gulda Skrevet 15. september 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 15. september 2010 Ja, prøver igjen, nå skal det holde!!! ) Ja, var her i 2008 ) Skal bli gøy å holde følge nå! Har også en på 2,5. Det blir nesten 3,5 år mellom de to. Takk for oppmuntring, godt å høre at de kan leke greit likevel! ) Hvordan var ditt svangerskap når du mistet, prøver igjen? Jeg hadde småblødninger nesten hele tiden. Legen sa at noen hadde det slik, men så kom plutselig en stor blødning.. ( Var fælt. Men denne gangen kommer det ingenting, og jeg er såååå glad!!! Nå skal det gå bra! ) Tok det nok litt mer for gitt med nummer en, selv om jeg var redd for å miste da også. Nå nyter jeg virkelig hver dag det ser bra ut! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319949-er-s%C3%A5-glad-for-%C3%A5-v%C3%A6re-her/#findComment-142323063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverigjen:) Skrevet 15. september 2010 #6 Del Skrevet 15. september 2010 Hei gulda:) ja nå skal det gå bra;)!!!! Så bra at du ikke blør nå Forrige svangerskap var jeg på ul i uke 6, ventet en uke, ingen ting på ul i uke 7 heller-tok cytotec uten effekt, da ble det utskrapning uke 8, legen mente den var gått til grunne i uke 5 etter str.på fostersekken- Hadde hcg på 21000. BO, MA. Følte meg veldig gravid, hadde et trykk nederst, føltes "tungt" når jeg f.eks.trente. har ikke det enda nå, hvis jeg får det???! hadde så vondt i brystene at jeg knapt orket trene. Vondt å dusje , vondt å ha på bh, og ikke ha bh på. veldig trøtt, psykisk litt opp og ned, Svangerskapet var nesten likt som nå, bare sist fikk jeg vondt i brystene først, det skjedde ikke denne gang, merket graviditeten før pos.test denne gang med å reagere på røyklukt og psykisk følsomhet/hissig/tar meg lett nær av ting: humørsyk. har hatt mer murringer nå, stikninger, ikke noe spes vondt i brystene enda-bare brystvortene, litt større bryster og fått synlige blodårer på pups, er av og til litt kvalm, brukket meg en gang, trett, vondt i halebeinet av og til, oppblåst, kjærsten mener og at han kan se bortsett fra oppblåsethet at det er større mage nederst: dette skjedde sist og, så vanskelig å si,,,var på endel fester sist graviditet og drakk myyyyyye uten at jeg visste at jeg var gravid, da var vel embryoet 1-2 uker gammelt, så redd for at det stoppet utviklingen, men man vet jo ikke.... Har du fått noen forskjellige symptomer nå som er forskjellige fra da du mistet annet enn blødninger? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319949-er-s%C3%A5-glad-for-%C3%A5-v%C3%A6re-her/#findComment-142323970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gulda Skrevet 16. september 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 16. september 2010 Da jeg mistet hadde jeg en prat med legen som foretok utskrapingen. Han sa at jeg ikke måtte letre etter grunner for at det gikk galt, for mest sannsynlig kunne jeg ikke gjort noe til eller fra. Det eneste var om jeg hadde utsatt meg for store trykkforskjeller, slik som fallskjermhopping. Det å finne grunnen til at det gikk galt vil bare ødelegge en selv. Så håper ikke du sliten med tanken på det med alkoholen. En vil aldri få svar på hva som var grunnen til at det gikk galt. En passer jo på så godt som mulig ut i fra hva en vet. Jeg var på nippet til å kjøre en stor berg og dal bane når jeg var gravid, men så var det så mye kø Jeg er glad jeg ikke gjorde det, for da hadde sikkert jeg klandret meg selv for tapet. Jeg hadde jo ikke visst at jeg kom til å miste uansett.. Dette svangerskapet begynte ganske ulikt mine to andre, så trodde bare jeg hadde tidenes pms. Var fryktelig frustrert over å skulle ha såååå mye vondt uten å få noe igjen for det. Så ble utrolig glad da testen var positiv! Hatt ømme pupper alle gangene, men på en annen måte nå. Kvalmen kom mye før, og halsbrann og litt bekenplager rakk jeg ikke oppleve sist en gang. Men synes de to første svangerskapene begynte nesten helt likt, bortsett fra at jeg hadde småblødninger nesten hver dag de siste ukene da jeg mistet. I natt fikk jeg litt vondt i magen, og så kjente jeg det kom noe. Løp på do, og det var bare blankt. Men jeg ble så redd at hele kroppen verket, og jeg ikke fikk sove på lenge. Skal til legen uansett i morgen, så skal lufte det. Ikke godt å få helt skrekken og å ikke kunne kose seg.. Har gått greit til i går, men etter i natt henger tanken på å miste over meg hele tiden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319949-er-s%C3%A5-glad-for-%C3%A5-v%C3%A6re-her/#findComment-142327704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverigjen:) Skrevet 16. september 2010 #8 Del Skrevet 16. september 2010 Får også litt utflod av og til, sjekker da jeg også. det er ikke lett å glede seg etter en abort, man tør det jo nesten ikke,,,,jeg ser etter symptomer hele tiden,. Håper at du har fått skrekken ut av kroppen igjen, Vi får glede oss til de 3 mnd er gått. Godt å ha dette forumet her:) Sannerlig ikke lett å ikke kladre seg selv etter en abort-når en føler en har gjort dumme ting, men, plager meg selv ikke med det lengre, heldigvis ble jeg gravid med en gang igjen, jeg er forsiktig denne gangen, holder meg unna alkohol, og drikker mindre kaffe, men det kan jo skje igjen, så ja skjønner hva du skriver. Takk for forståelse:) Skal du på ul i morgen siden du skal til legen? Kom med en oppdatering da! Vi skal til ul i uke 7. 2 uker til(aaltfor lenge å vente...).... klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319949-er-s%C3%A5-glad-for-%C3%A5-v%C3%A6re-her/#findComment-142327912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gulda Skrevet 16. september 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg venter på en operasjon, og er derfor gradert sykemeldt. Og så ble jeg gravid igjen, og tror ikke jeg kan ta operasjonen da pga de bruker full narkose.. Så derfor skal jeg til legen i mrgen, for å snakke om alternativer. Vil helst jobbe mest mulig normalt i svangerskapet! Kunne ønske det var ultralyd!!! Burde nok ventet med å bli gravid, men jeg visste ikke at jeg skulle operere sist når vi mistet, og så klarte jeg ikke vente nå som vi var i så babymodus. Vi tenkte at det som skjer, det skjer.. Passer aldri å være gravid uansett, da, men skjønner at timingen er dårlig. Men samtidig skulle jeg helst hatt baby allerede for å ikke få for stor aldersforskjell mellom han vi var og nummer to. Skulle jeg ventet på operasjon ville tiden bare gått.. Dette ble rotete, he he.. Må vurdere tidlig ultralyd selv for å roe nervene litt. Er det dyrt? Skjønner tiden går sakte! Gleder meg til å høre hvordan det var å se det lille hjertet slå ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319949-er-s%C3%A5-glad-for-%C3%A5-v%C3%A6re-her/#findComment-142329550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverigjen:) Skrevet 16. september 2010 #10 Del Skrevet 16. september 2010 Vet ikke hvor mye en ultralyd koster hvis en gjør det privat, jeg fikk henvisning til en gynekolog fra fastlege så da koster det bare 70kr(?)(hadde ul flere ganger), og ingen ting etter at/når jeg hadde hatt MA. Har frikort så da koster undersøkelsene ikke noe heller. Men, det tror jeg ikke skal koste noe når man er gravid uansett. Vet ikke så mye om dette..... Få henvisning til en gynekolog fra legen din i morgen, så blir det ikke så dyrt.... Kan jo være litt ventetid hos gynekologene, men du kan jo f.eks komme raskt hvis de får en avbestilling... Lykke til hos legen i morgen! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319949-er-s%C3%A5-glad-for-%C3%A5-v%C3%A6re-her/#findComment-142329797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gulda Skrevet 18. september 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 18. september 2010 Hei. Trengte ikke spørre, fikk henvisning til tidlig UL nesten med èn gang. Men da jeg gikk innom dem hun henviste til, var det fullt. Prøvde ringe noen andre, men kom ikke gjennom de to timene jeg prøvde. Så så redd at jeg ikke får en nå!Føler så behov for det.. Ellers gikk det fint. Hun var på nippet til å sykemelde meg fullt pga kvalmen i tillegg til det med operasjonen, men sa jeg helst vil jobbe noe. Begynt å kjenne en del til bekkenet allerede, så redd jeg ikke kan fortsette hele svangerskapet i jobb, så skal gå så lenge som mulig! Men har respekt for bekkenplager, for kan jo risikere å slite etter fødsel også, og det vil jeg ikke! Slet med bekkenløsning siste 4-5 månedene sist, og var ikke noe særlig på slutten. Så hele tiden ting som kverner rundt i hodet, og spørsmål om hvordan alt skal bli.. ) Håper jeg får fatt i UL! Gleder meg til å høre hva du forteller! Så kan vi forhåpentligvis senke skuldrene og nyte svangerskapet. Når var din termin, prøverigjen? Terminkalkulatoren sier 24.mai på meg, mens legen sa 25. Jeg trodde en regnet svangerskapet for å være 9 måneder+ 1 uke, og kommer da til 22. Så får se, he he.. Helg er forresten deilig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319949-er-s%C3%A5-glad-for-%C3%A5-v%C3%A6re-her/#findComment-142336859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå