Marsbarn 2011 Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Jeg jobber i en byggevareforretning i malingsavdelingen. Blander til daglig en del maling og har en del tunge løft i forbindelse med dette. Hvordan påvirker løsemidlene den lille i magen?
Fru Tuttemor Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 IKKE bra,dette burde du ikke gjøre mer uten verneutstyr,eller bli omplassert på butikken til og gjøre noe annet enn det..
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Hei, jeg kjenner ikke til om det å jobbe i malingsavd. vurderes som farlig for deg (med tunge løft) eller for barnet (med innånding av gasser / løsemidler ol) men fant en side jeg tror du bør kikke på og deretter ta kontakt med legen din for å vurdere omplassering på jobben eller svangerskapspenger... http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78194 Håper det hjelper!
Marsbarn 2011 Skrevet 15. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2010 Takk for svar. Jeg skal lese litt og kontakte legen min. Har egentlig aldri tenkt på det som farlig før nå. alt skal jo være mer miljøvennlig, men jeg går jo i dette hver dag, 8 timer. skader ikke å høre med legen hvertfall!
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 Det gjør du sikkert rett i! Synd det ikke finnes en liste noe plass med arbeidsplasser hvor det skal utvises hensyn under graviditet. Vet ikke om du har sagt noe på jobb ennå, men kan hende de vet hva som er vanlig praksis, kanskje de har hatt gravide før i samme situasjon som deg! Håper du finner ut av det hvertfall!
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 15. september 2010 #6 Skrevet 15. september 2010 Det gjør du sikkert rett i! Synd det ikke finnes en liste noe plass med arbeidsplasser hvor det skal utvises hensyn under graviditet. Vet ikke om du har sagt noe på jobb ennå, men kan hende de vet hva som er vanlig praksis, kanskje de har hatt gravide før i samme situasjon som deg! Håper du finner ut av det hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå