Gå til innhold

Fler som har morkaka foran og kjenner lite liv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann!!

Jeg er i dag 24+ 3 og fikk også beskjed på UL at morkaka lå foran.. Har kjent liv i noen uker nå, men er som du sier også få klare spark. Mer som dult og romenstering! Dette varierer også litt fra hver dag hvor mye og ofte..Jeg hadde fra før jeg ble gravid litt ekstra polstring på magen og tenker at det også kanskje gjør at jeg kjenner mindre?..Har kjent utenpå spark en eller to ganger, men noen kan jo kjenne dette lenge før uke 20 har jeg lest her....

Tror nok dette er helt individuelt og helt normalt:)

Samme her! Er 2.gangs gravid og i uke 19. Kjenner veldig lite (kanskje noe som kan minne om spark..), men har fått beskjed om at morkaken ligger foran og at man derfor kan kjenne mindre spark. Samme forrige gang jeg var gravid, da kjente jeg ikke spark før i uke 22 - men så var det første gang jeg var gravid også da.

Det er vel sånt at så lenge man kjenner noe hver dag så er det ok? Greit å tenke etter på kvelden om man har kjent spark/bevegelse den dagen.

Samme hos meg også:) Både med morkake på fremre vegg og litt ekstra polstring på utsiden:)

Jeg er 21+6 og har kjent et spark på utsiden, høyt opp mot venstre. Nå lurer jeg rett og slett på om lille Sprell har lagt seg bak mot ryggen min de siste dagene......har kjent lite, men kommer noen dult i ny og ne:) Men har hørt på med baby watcher, og hører fint hjertelyden og nå finner jeg han lengre opp mot navlen og det betyr vel at han vokser:) De er jo små ennå og kraften i sparkene er ikke så sterke ennå, og hvis de jobber både mot motstand på innsiden og det jeg har på utsiden, så er det ikke rart jeg ikke kjenner veldig mye ennå.....tenker jeg:)

Annonse

20 uker nå, morkaka foran, merker lite. Litt hver dag, men bare så vidt. Tror det er helt normalt. Man må bare tenke på hva som er "normalen" i hvert enkelt svangerskap. Heller bli bekymret om det forandrer seg og ikke gå ut fra hvordan andre svangerskap er

Hei jenter:=)

Titter innom fra 3 Trimister. Vil bare fortelle at jeg har også morkaka foran og jeg måtte vente helt til uke 24 før jeg kjente ordentlig med dult i magen. Så vi som har morkaka foran kan regne med å kjenne mindre med spark enn de som har morkaka bak eller på siden. Så ikke bekymre dere for mye. Jeg er nå i uke 34 og morkaka demper fortsatt for spark. Jeg kjenner så klart snuppa i magen, men ikke sånn turbo. Men kan også være jeg har ei rolig jente i tilegg i magen. Men jordmor sa at det er helt vanlig med å kjenne mindre med morkaka foran desverre.

Lykke til jenter og nyt vidunderet i magen:=) Jeg er heldigvis snart i mål:)

Jeg fikk vite i dag på UL at jeg også har morkaka liggende foran. For meg forklarer det veldig mye, i og med at jeg har kjent lite til liv..! Har kjent mange dult, men ikke klare spark enda :) Er ikke bekymret i det hele tatt, nå som jeg har sett at lilleprinsen har det bra :) Tror du bare skal være glad for at du kjenner liv av og til, og kose deg med det ;)

Har morkaka delvis foran på livmora og på toppen.

I forrige svangerskap lå den på baksida, og jeg merka skikkelige spark mye tydeligere enn denne gangen. Nå har jeg hele tiden kun kjent han nederst i magen (der hvor morkaka ikke ligger). Har kjent at han har romstrert inni der siden uke 16, men det er først nå jeg tror jeg har kjent han på utsiden av magen, og da selvfølgelig nederst:) Er i uke 20 nå:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...