Gjest Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Har en liten gutt som er våt på ryggen og opp til nakken så og si hver eneste natt. Bleien er ikke full (kan noen ganger være tørr), så jeg tror tissen er på avveie:p Jeg har prøvd både Pampers og Libero. Kjøpte sist 4'er bleie (for å ha de store slik at den dekte oppover ryggen), men d hjalp heller ikke. Har nesten aldri slike uhell på dagtid. Han er 3 mnd. Tips noen?
Hanna30 Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Sikkert dumt spørsmål, men passer du på at tissen ligger nedover? Noen ganger har tissen blitt liggende litt til siden eller oppover og da har det samme skjedd her også. Og strammer du bleien godt nok? Jeg var så redd for å stramme nok i begynnelsen, og da lekket det ofte. Fester ganske stramt nå (de er jo veldig elastiske, så tåles litt), og da går det fint. Var sikkert ikke noe hjelp, men mine erfaringer iallefall:)
W29 Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 var samme problem her helt til jeg byttet til pampers active fit, og som hun over her sier, strammer godt nok,men ikke så stramt at du ikke får en finger innom kanten på bleien. har ikke hatt en lekkasje siden jeg byttet til de bleiene
<3tobarnsmor<3 Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Har også det samme problemet med gutten min på 3 uker. Prøver så godt jeg kan å legge ned tisseman når vi skifter bleie, men blir som oftest våt i løpet av natten. snodig at jeg bare opplever dette på natta. Skifter jo bleie på akkurat samme måte på dagtid også. Har desverre ikke noen gode råd, ville bare si i fra om at du ikke er allene om dette problemet
Gjest Skrevet 14. september 2010 #5 Skrevet 14. september 2010 Takker for råd:) Ja, sjekker at tissen ligger nedover, men som d sies over her så skjer d kun på natta! Merkelig d der. Mulig jeg ikke strammer godt nok. Vi har brukt pampers baby dry, men da skal jeg jaggu prøve active fit... Så lei av å skifte pysj og bleie midt på natta:)
prinsesse stilig Skrevet 14. september 2010 #6 Skrevet 14. september 2010 Hei! Det eneste jeg gjorde da jeg hadde det problemet var å ha en størrelse større på natten og stramme godt! Det hjalp ihvertfall for meg, active fit'en var også en god ting å bytte til, men egentlig ikkje vesentlig for mini sin del. Nå er han en størrelse større på natta og ingen lekkasjer!
mammaløve Skrevet 14. september 2010 #7 Skrevet 14. september 2010 Bruker tøybleier jeg da, men har funnet ut at om jeg bretter et lite innlegg i "trekant" rundt tissemannen på natta holder bleia tett. Kanskje det går an å skaffe noen små innlegg og bruke dette i papirbleiene også? Om man ikke blir kvitt problemet med tipsene over?
Gjest Skrevet 15. september 2010 #8 Skrevet 15. september 2010 Det med ekstra innlegg var kjempelurt! Skal prøve med active fit'n, en str større og stramme godt til:) Skal vi se om d hjelper:)
♂07 & ♀09 Skrevet 15. september 2010 #9 Skrevet 15. september 2010 Prøv å ta en trusebleie i en størrelse større enn han vanligvis bruker utenpå nattbleien. Forhåpentligvis fanger den opp det tisset som kommer på avveie, pluss at den strammer litt ekstra. Og ullpysj er et must spør du meg - ikke noe er så kaldt som en bomullspysj full av tiss når poden har sparket av seg dyna midt på natta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå